Carina

USA dag 1

Kategori: USA

Klockan ringer vid 2. Ja, jag har sovit i 3 timmar - nästan.
Gud, vad jag har ont i magen. Så här har jag aldrig känt förut.
Måste vara det här som är riktig resfeber.
Vi 3 lämnar vi huset för färd till Arlanda.
Nästan inga bilar men väldig dimma på en del ställen.

Kommer lagom till att inchekningen börjar. Bra tajmat.
Sen blir det säkerhetkontroll.
Eftersom vi inte vet riktigt hur det ser ut längre fram så äter vi lite.
Svindyr panini. Visste ju att det är dyrt på Arlanda men tycker det är lite väl hutlösa priser. 27:- för en kopp te.
Fortsätter mot gaten och nu hittar vi andra ställen att äta på. Men, men.


Bella tar ett sista bloss i kuvösen

På flyget till London får i frukost. Nån inplasatad macka som är så där.
Har ju varit fundersam över hur bytet i London ska gå. Ska ju byta terminal också.
Men det är superenkelt. Bara att följa den lila skylten och kliva på bussen.
Sen kolla tavlan vilken gate vi ska till och så pilarna dit.
Varför går våra plan ALLTID från gaten längst bort?


England från ovan

Här är det kontroller. Tror att det är 5 olikapersoner som tittar på passet och frågar oss om packningen innan vi är förbi. Just ja, Bella blev "klämd på" i säkerhetskontrollen. Och här kollade dom ordentligt.
Jag fick ta av mig skorna. Undrar varför just jag?
Är det slumpvist urvallt, var 10:de eller såg jag extra misstänkt ut?
Bella får klara sig utan att röka. Här finns det inga kuvöser. Laddar med snus istället.


Vårat plan

Nu blir det stort flygplan. Och här ska vi sitta drygt 12 timmar.
Creapy. Efter 6 timmar känns det som en evighet och då är det nästan lika mycket kvar.
Men det gcik bra. Sov en hel del, spelade MIG, läste tidning, tittade, mm.
Jag tänkte titta på en film också men min monitor la av och bara flimrade så det var ingen idé.
Maten var också förvånadsvärt god.

Äntligen är vi framme. Kontroller och frågor igen. Vill dom släppa in oss i landet?
Jo, vi klarade det och nu är vi snart ute.
Där väntar Nahid och Richie. Jag ser dom redan på vägen ut och får bråttom.
Nu blir det kramar!

Richie kör oss hem i värsta trafiken. Tur att man slipper köra här.
Och allting är STORT!
Det ser ut som på film. Bilar, palmer och berg i bakgrunden.


Richie, Nahid och Bella

Väl hemma så softar vi och pratar. Bella och jag sitter med fötterna i poolen.
Åker till affären och handlar Ben o Jerrys. Samma här, allt är stort - och mycket.


yum-yum

Senare på kvällen blir det Taco Bell. Det är Bellas val.
Smakar mycket gott och man blir mätt!
Och vilka burkar för läsken. Ska jag säga det igen? STORT!
Och det är fri refill. Jag orkar ju inte ens en hel burk.


På väg in

Hemma igen sitter vi ute. Så skönt, härlig temperatur och inga mygg.
Vi besämmer att vi ska åka till Six Flags idag.
Blir inte så många timmar men vi hoppas på att köerna är korta.
Kommentera inlägget här: