Carina

USA dag 10

Kategori: USA

Idag var planen att vi skulle åka till beachen.
Men eftgersom det fortfarande är kallt och lite mulet så ändras planerna.
Vi väljer att åka till Victoria Garden (igen). Men vi gillar verkligen det stället.
Vi strosar runt och tittar i lite olika affärer.
Bl a provar Bella en outfit för Halloween men det blir ingen affär där.
Jag handlar några saker till pojkarna där hemma, både den stora och den lilla.
Hoppas bara att det passar. Ja, den lilla lär ju växa i sitt. Men den stora.
Annars får det väl bli Tradera om ingen annan i bekantskapskretsen kan ha det.

Nu har solen kommit fram igen.
Vi åker hem och hinner med nån timme i solen innan vi far upp i bergen.
Stället heter Arrowhead Lake. Namnet kommer från det här landmärket som har formen av en pilspets.
Missade att fota så ni får en bild från Google istället.


Pilen pekar på pilen.

Det är väldiga backar och kurvigt. Inte serpentinvägar som i Österrike men ändå massa kurvor.
Och här kör man på ordentligt. Gick lite väl fort i kurvorna i min smak. Tur man inte blir åksjuk.
Väl uppe så är det som ett litet köpcentrum för turrister (och så sjön förstås).
Vi tittar i ett par affärer. Hade inte tänkt handla något direkt men hittar vanliga långärmade tröjor som är supermjuka så det blir ett par sådana.

Sen hittar vi skor. Köp 1 par och få 2 på köpet.
Bella hittar ett par supergulliga vinterkängor. Och jag ett par stövlar.
Tanken var att även Richie skulle hitta några, sen skulle vi dela på 3 men han fann inget som passa.
Dumt att bara ta 2 när man kan få ett par till. Så det blir ett par pumps med kilklack till mig.
Bra att ha till klänning o kjol vinter.
Skorna är av hög kvalitet (vinterskorna är water resistant) och mycket sköna.
Inte billiga om man ska betala fullt pris men nu fick vi ju 3.
Det blev en dyrare trip än vad jag trodde men vadå.
Bella fick pengar av sin farbror för shopping,
jag har fått pengar för Bellas biljett (faster bjöd ju över henne)
och det finns fortfarande dollar kvar i plånboken.



Resten av sällskapet vid sjön

KOMMENTARER:

  • A säger:
    2010-09-10 | 21:54:50

    Vilken härlig resa ni har. Mycket upplevelser och roliga saker ni gör. Njut av tiden som är kvar. Snart är det ju den 11:te. Ciao

  • Lina säger:
    2010-09-11 | 06:07:50
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    åh vad mys det låter! Hoppas ni får en härlig dag, även idag!



    kram!

  • Lina säger:
    2010-09-11 | 06:07:56
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    åh vad mys det låter! Hoppas ni får en härlig dag, även idag!



    kram!

  • Sara ~ Candis säger:
    2010-09-11 | 21:39:55
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Förr bloggade jag för min egen skulle, men ju större man blir desto mer ändras det faktiskt. Tyvärr =/



    Mjoo man tar det som en komplimang först. Sen när 10:e personen snor bilder och dylikt så börjar man tröttna.



    De tror jag med :) de är som människor, olika individer :)

  • elina säger:
    2010-09-11 | 22:09:25
    Bloggadress: http://biauty.blogg.se/

    Fin blogg!:D

    Skulle bli glad & uppskatta ifall du skulle vilja följa min blogg:D

    Kram!

    Skulle vilja åka på semester till USA:D

  • SaaraSaariioniitaa säger:
    2010-09-11 | 22:18:25
    Bloggadress: http://saarasaariioniitaa.blogg.se/

    vilken fin blogg du har :)!

  • Sara ~ Candis säger:
    2010-09-13 | 11:37:38
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Som jag fattat det får man inte ta topplån längre för att kunna betala handpenningen också :S tydligen är det för att man inte ska kunna låna så höga summor eftersom så många svenssonfamiljer inte äger någonting utan bara tar lån efter lån. Det är något nytt som bankerna börjat med nu som jag förstått det.

Kommentera inlägget här: