Carina

USA dag 2

Kategori: USA



Idag var vi till 6 Flags.
Det såg ut som om vi inte skulle hinna besöka stället eftersom de f o m nästa vecka har stängt i veckorna.
Men Mickey tog ledigt från skola och jobb, vilket gjorde att vi kunde åka dit.
(Det är en bit dit och Nahid gillar inte att köra så långt med all trafik).

Jag kan bara säge ett ord - CRAZY.



Så många galna rollercoasters. Jag har inte ens kunnat tänka mig.
Vi började med en som heter X2.
Den var helt galen och du fattade ingenting. Rätt vad det var så gjorde korgen som en bakåtkullerbytta för att sen vrida sig runt i sidled och framåtkullerbytta. Man kunde inte tänka sig vad som skulle komma att hända.



Där var de som man satt i med benen dinglande fritt, en annan stod man i, någon låg man på mage i (men den åkte inte jag). Vissa gick rasande fort.
Måste säga att jag åkte mångt mycket mer än vad jag hade trott innan. Tänkte att det här är kanske min enda chans i livet och jag kommer att ångra mig om jag inte gör det.



Vi hade inte så många timmar i parken, som var riktigt stor, men det var heller inga köer (bara ett par där man fick vänta en stund). Det gjorde att vi ändå hann med att åka en massa.
Vid sex när de stängde var vi alla ganska trötta. Bella och jag sov en hel del under hemresan.
Det var också riktigt varmt. Vet inte hur varmt men gisar på uppåt 35 grader.





Väl hemma så åt vi indisk mat. Rätt hett men så gott.

KOMMENTARER:

  • Stefan säger:
    2010-09-02 | 22:55:07

    Ser häftigt ut! Hoppas att ni har det bra over there.

    Här är allt bra med mig o kissarna (2 är visserligen ute än)

    Puss o kram // Stefan

  • Anonym säger:
    2010-09-02 | 22:57:57

    Du glömmer väl inte att ändra tidszon på kameran!

  • Anonym säger:
    2010-09-03 | 07:21:43

    Sv: Precis vdad jag glömde. Kom på det när vi var på 6 Flags så jag fixade det då.

Kommentera inlägget här: