Carina

Vissa dagar

Kategori: Vardag

Vissa dagar hinnar man ingenting.
Andra känns det som man får riktigt mycket gjort
(fast det inträffar inte ofta)
Men idag var en av de andra.
På jobbet var det lite segt men sen så.
Var på ett arbetsplatsbesök i Oxelösund på eftermiddagen
och när jag ändå var där och det inte var något som var tvunget att göras på jobbet
flexade jag ut och åkte och hälsade på Jacob.

Så mysigt att få hålla honom.
Fast han är ganska ledsen den lilla stackaren eftersom han har kolik.
Men ibland blev han bara för trött och somnade mitt i ett skrik.
Och dom stackars föräldrarna som inte får många timmars samanhängande sömn.
Hoppas det ger med sig snart.
Idag hade mamman fått lära sig magmassage på BVC.
Jag har hört talas om Gripe-water.
Någon som vet nåt om det?
Ska tydligen vara riktigt effektivt men kan det innehålla något som kan vara skadligt?

Sen hem och laga mat och äta.
Bella diskade upp och jag torkade av.
Sen tog vi stavarna och gick ut.
Tusan vad det blåste och kalla vindar var det.
Vi travade på ordentiligt för att få upp värmen men det var svårt.
Skulle nog behövt haft mer kläder på oss.

Nu brinner det i pannan och förhoppningsvis blir det lite värme i badrummet
så jag kan ta en dusch innan det är dags för sängen.
Men först en stund vid TV:n.
Längesen jag slötittade på den.
Är det Ullared på måndagskvällar?
Får kolla upp det.

Nej det blev ingen bild på Jacob idag.
Ni får hålla tillgodo med den här istället.
Kommentera inlägget här: