Carina

Fönsterdeklaration

Kategori: Vardag

Idag hade jag tänkt fixa iordning nåt fönster så här på kvällningen.
Men det blev inte så.
Efter att ha ordnat med mat och diskat upp så hade klockan passerat åtta
och jag kände mig för trött för att fixa med fönster.
Vet att det inte brukar bli bra när man är för trött,
då väntar jag hellre nån dag till.
Fast visst vore det skönt att få det gjort
eftersom det mer liknar en krigszon här mhemma.
Man kan väl säga att det råder undantagstillstånd.

Men lite annat har blivit gjort.
Har fått in dagens inlägg i bildutmaningen.
Och så har jag deklarerat.
Fattar inte att det ska vara sååå svårt att räkna ihop antalet resdagar
för att kunna göra avdrag för resorna.
Lite pengar blir det tillbaka tack vare det
annars hade jag fått betala tillbaka istället.
Undrar om hon som fixar lönerna verkligen drar efter tabellen
för nu var det andra året i rad som jag gick back.

Telefonsamtal med både mamma och syster har det blivit också.
Tänk om jag skulle ta räkningarna också så kan ja gkänna mig riktigt nöjd sen.
Fastän inga fönster blev gjorda..

En annan sak också, tror jag nämnde att dom skulle komma hit och montera isolerglas på våra fönster.
Det gjorde dom igår, därav krigszonen.
Dom monterade också väggventiler som luften ska ta sig in igenom
och då måste dum ha fimpat vår antennkabel som går i väggen.
Så igår när Bella kom rusande för att slå på Big Brother så fanns det ingen antennanslutning.
För tillfället har vi löst det så att vi flyttat ner bordsantennen från ovanvåningen hit ner.
Det är här nere vi mest ser på TV och här har vi också en bättre dekoder.
Det andra kan dröja 2-3 veckor men om den här antennen sköter sig så ska det väl funka ändå.

Räknigarna var det jag.
Jag brukar vänta så länge som möjligt med det.
Tycker det är kul att ha 5-siffrigt belopp på kontot några dagar.


KOMMENTARER:

  • Imitjdesajn säger:
    2011-04-28 | 19:16:12
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    Jag har också deklarerat, i lite tid för en gångs skull, nästan lite overkligt på nå sätt.

    Big Brother i farozonen woh, jag kan tänka mig hur samlad Bella var då .. haha! >-<

  • Mary säger:
    2011-04-28 | 21:04:35
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Fin strandbild! Jag har också klarat av deklarationen och i år hade jag inget att krångla med så jag smsade in den skönt. En liten slant fick jag tillbaka också och det tackar jag inte nej till. Håller med dig om tabellen att det ska vara så svårt att dra rätt skatt?

Kommentera inlägget här: