Carina

Hoppla

Kategori: Vardag

Vad tiden rinner iväg.
I lördags var jag aptrött när jag kom hem från jobbet.
Köpte med mig lite att äta på vägen hem.
Sen la jag mig och blundade c:a en halvtimme innan Bella och jag gick ut och spelade kubb.
Det var verkligen vårvarmt den dagen och kvällen.
Tur att jag hade letat fram vårjackan på morgonen.

Igår var det bara hem och laga mat innan vi skuttade iväg till gympan.
Eller skuttade iväg är väl inte rätt ord.
Vi rullade iväg och skuttade på gympan snarare.

Idag blev det sent från jobbet.
Insåg att kycklingfiléerna jag tänkt tillaga låg i frysen
så det blev hämtmat idag.
Slöare än slöast, jag vet men hade helt enkelt ingen lust att komma hem runt 7-snåret och börja laga mat som sen skulle ätas vid 8 halv nio för att sen ställa mig och diska.

Nu ska jag snart sätta mig i soffan.
Är det inte den där snickaren på onsdagar.
Och så ska jag sticka. köpte garn igår.
Det blir en ny tröja till Jacob istället för den som var så liten.
Nej inte samma mönster.
Jag har köpt naturvitt, rött och blått garn.
Någon som kan gissa vad det blir av det?

Det blommar för fullt ute men även inne har vi blomsterprakt.


Påskliljor 2 buntar á 5:-


Amaryllisen från julen -09 blommar med sin andra stängel nu.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-04-14 | 11:58:30
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Jag kan gissa lite är det en sådan tröja som folk brukar kalla pippitröja. Vit med blå och röda pluppar i ränder?

    Fina blommor kul med en påsk amaryllis:)



Kommentera inlägget här: