Carina

Påskafton

Kategori: Vardag

Idag blev gräsmattan färdigräfsad.
Stefan hjäpte mig på slutet.
Det finns delar som inte är räfsade men de ser OK ut ändå
och det får räcka med att kör amed gräsklipparen där.
Nu återstår bara det som är på andra sidan häcken.

Idag blev det premiär för shorts.
Men sen blev vindarna kalla och långbyxorna åkte på igen.

Bella hjälpte mig att göra iordning vårt lilla påskbord.
Hon gjorde iorning Janson,
la upp lax,
fixade ägghalvor
och dukade fram
medans jag stekte korv och köttbullar,
la upp kex och ost
och rödbetssalladen.
Lite sill till mig också.
Snaps och påsköl blev det.



Sen blandade varsin grogg till sej o mej.
Eller drink låter finare, vad som nu är skillnaden.


Sen tittade på film.
Fast jag passade på att vila ögonen lite.
Hit and Run tror jag att den hette.
Den var lite seg så den gick bra att somna till.
Kommentera inlägget här: