Carina

Söndagsångest

Kategori: Vardag

Idag blev päppelträdet friserat också.
Ja jag vet, päpplen finns väl inte men det är päron som ser ut som äpplen.
Tror de heter Bergamotter.



In action

Stefan hade hört att det skulle bli regn så det var lika bra att ge sig på det så fort som möjligt.
Och molnen kom. Det blev ett konstigt ljus eller ska jag kanske säga mörker.
När vi var klara gick vi en mycket liten sväng runt husen här i "byn".
Jag kände mig helt slut i kroppen.
Var det vädret som svängde eller söndagsångesten som slog till.


Tur man har bra verktyg

Väl inne igen så kom regnet.
Det kan man väl kalla taiming.
Har fortsatt vara lika seg men lyckades få undan strykhögen som legat  och växt till sig i veckor.

Sen blev det hemgjorda hamburgare med pommes.
Brukar bara röra ihop nötfärs med ett ägg, soltorkade tomater,
basilikablad, salt o peppar.
Sen är Friscobröden SÅ goda.

Har hela dagen försökt förtränga att det är måndag imorgon.
Strax efter 4 ringer klockan. GÄSP!
Sen är det ytterligare en hektisk arbetsvecka som väntar.
Känns som det varit lite för mycket sista tiden.
Jag är för gammal för att jobba så mycket.
Eller så är jag bara lat.

Ibland funderar jag på nåt annat jobb men vad skulle det vara?
Som butiksbiträde eller personlig assisten?
Men tror jag skulle ledsna på det efter ett tag.
Och även om jag inte tjänar särskilt mycket så skulle jag få gå ner i lön
eftersom sådan arbeten inte värderas lika.
Och det känns ju inte så lockande.


Efter att jag rensade upp lite i rabatten igår så kom krokusarna fram
Kommentera inlägget här: