Carina

Flytt

Kategori: Vardag

Idag har vi flyttat kontoret.
Minns inte riktigt hur mycket jag skrivit om det tidigare så det kan bli en del upprepningar.
Vi har alltså flyttat till "Egna lokaler".
Tidigare har vi suttit i ett kontorshotell och vartefter företaget vuxit så har vi ockuperat fler och fler rum.
Där hade vi våra egna rum eller 2 i varje rum.
Nu ska vi sitta i kontorslandskap.
Vet inte riktigt vad jag tycker om det.
Är lite skeptisk, mycket eftersom jag blivit mer ljudkänslig senare år.
Men det finns ju fördelar också.
Vi får väl se hur det känns efter ett tag.

I vilket fall så var det inte så långt.
Vi sitter kvar i samma hus men har flyttat upp en våning.
Alla hjälptes åt och 3 söner var inkallade som bärhjälp.
Tycker att allt flöt på riktigt bra.
Nu väntar vi bara på lite möbler som fattas.
Soffor, bord och matplats, konfernsbord, hyllor och 2 arbetsplatser till.
Det känns lite nytt o roligt.
Dator och telefon verkar också fungera så imorgon blir en vanlig arbetsdag igen.

Efter jobbet åkte jag och hämtade Bella som var hos Erika.
Han gosa och sjunga lite med Jacob.
Imse, vimse är favoriten just nu.

Sen handla och hem och äta.
Bella gick på en promenad men jag kände mig för trött för att gå med.
Sitter här istället men ska ta och diska upp och ta mig in i duschen.
Sen skulle jag nog kunna sova på 2 röda.

Ska förska få med kameran imorgon och ta några bilder från nya arbetsplatsen.

KOMMENTARER:

  • Herta säger:
    2011-08-18 | 23:19:39
    Bloggadress: http://www.hertabloggen.blogg.se.

    Ja man kan ju fundera på om vi har mötts i vimlet ibland. Jag har fortfarande inte fattat var Du håller till så där ordentligt ...hoppas NI får bättre lokaler nu...nu läser jag att Ni bara skall flytta upp i huset...jag fundrar vidare. Borde passera där varje dag till jobbet...om jag nu inte har semester förståss.

  • Herta säger:
    2011-08-19 | 10:48:39
    Bloggadress: http://www.hertabloggen.blogg.se.

    Aha, passerar inte där, men ser om jag tittar. Är däremot där "i tjänsten" ibland, fast inte på ditt våningsplan.

  • Mary säger:
    2011-08-19 | 21:21:03
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    När jag läste ditt inlägg tänkte jag på bilden med utsikten från din arbetsplats som du lagt ut på din bildutmaning. Tänkte förslå en ny men så läste jag ju att du tänkte fota så:)

Kommentera inlägget här: