Carina

Förklaring

Kategori: Vardag

Vill förklara mig lite för inlägget jag skrev tidigare.
Det som jag kallade för "Välkommen hem?"

Det är så att jag varje år vid den här tiden brukar drabbas
av depression eller nedstämdhet mer eller mindre.
Och jag vet ju att det är hormonerna som reagerar på att det blir mörkare.
Jag vet också att det är övergående.
Har varit så ungefär de sista 30 åren så jag börjar lära mig.
Men det är ändå jobbigt när det varar
dels för mig men kanske ännu mer för min familj.
Det är ju dom som blir drabbade.
Oc jag kan förstå att det är svårt att bli trevligt bemött
när jag är allt annat än trevlig själv.
Att i det här läget få höra hur otrevlig och tjurig jag är
är det minsta jag vill höra.
Fast det är ju sanningen
men jag är redan så medveten om hur jag är så det behöver ingen påminna mig om.

Det är nog också så att det är dem som står mig närmast och som jag litar på
som mest märker av hur jag mår.
Det är ju för dem jag vågar visa mina känslor fullt ut.

Det jag vill ha är mer fysisk kontakt.
En kram och orden: Det ordnar sig. Du vet att det kommer att gå över.
Men som sagt, det är svårt att ge till någon som uppträder illa.



De här orden stämmer så himla väl in på hur jag känner mig nu.
Jag hoppas att jag också ska ha ork och energi att älska  någon när han7hon behöver det.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-08-22 | 21:09:57
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Jobbigt... funderar... du har inte provat den där ljusterapin som ska finnas?

    De säger att den ska hjälpa själv har jag aldrig provat. Men finns hos min psykolog där har de en stor skylt med pil ned i källaren där det står ljusterapi hm..!:)



    SV nej luckorna är inte klara:( Han monterade veckan efter midsommar lovade komma tillbeka efter sin semester men inte hört av sig. Mannen har tjatat på vaktmästaren som sedan har pratat med dem och de var fördröjda tre veckor till! Vill du veta det komiska? Firman som gör arbetet heter färdigbygg:)

  • emina säger:
    2011-08-23 | 11:26:10
    Bloggadress: http://eminacreations.blogg.se/

    SV:Ja jag tror det blir bra tillslut:) Precis, man träffar förhoppningsvis nya fina vänner! och de andra "försvinner" inte heller. Synd bara att jag flyttar från västerås nu när bella planerar att flytta hit!

Kommentera inlägget här: