Carina

Händelserik vecka

Kategori: Vardag

Ofta går dagarna och veckorna utan att det händer nåt speciellt
men den här veckan händer det en hel del.
Och då tänker jag på trevligheter.
Men så händer det mindre trevliga saker också.


Häggsjön i motljus

Igår var vi bjudna till Häggsjön för grill och bastu.
Vi skulle åka direkt efter jobbet, bara mellanlanda hemma, och räknade med att vara där vid 16-tiden.
Och vad händer? Jo punktering på vägen hem från jobbet.
Nya bilar har inget reservhjul, inte vår i alla fall.
Så i med luft och "gegga" och åka vidare.
Stanna efter några kilometer och konstatera att däcket inte höll trycket.
Som tur var fanns Bella och andra bilen hemma så hon fick göra en akututryckning och hämta oss.
Hur skulle vi nu lägga upp det hela?
Efter lite dividerande fram och tillbaka åker vi tillbaka och sätter på ett dubbdäck.
Vad gör man? Nöden har ingen lag.
Sen hem med båda bilarna för vidare färd mot Häggsjön.

Klockan var närmare 18 när vi kom fram men vad gör det.
Det var en underbar kväll.
Vi bastade i världens skönaste bastu,
grillade gott kött som avnjöts med goda tillbehör
och mycket trevligt sällskap.
Kvällen gick alldeles för fort. Vi var tvugna att bryta upp eftersom det var uppstigning vid halv 5 imorse.
Kan ju säga att det var lite segt i kolan idag.
Stefan den stackaren känner sig riktigt dålig och sov nog ett par timmar.
Jag la mig jag också men somnade aldrig riktigt.
Det får bli sängen snart så jag orkar imorgon också.

Vad det är mer för trevligheter?
Det återkommer jag till senare i veckan.
Hoppas bara att jag får tid att uppdatera här.


Otis busar


Besök från Frankrike var det  också

KOMMENTARER:

  • izabella säger:
    2011-08-24 | 23:14:32
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    jag vet, jag är så jävla bra som sitter hemma hela dagarna och väntar på att ni ska få punka!

Kommentera inlägget här: