Carina

Jag klarade det!

Kategori: Vikt

Som jag berättade här så kändes det inte alls bra
med flås och knän när vi gick i backarna i Österrike.
Så när semestern slutade så var det dags att göra nånting åt det.
Vikten ska ner och det ordentligt
och konditionen ska förbättras.
För jag vill verkligen inte uppleva något liknande igen.

Så jag bestämde mig för att kick-starta med en veckas pulverdiet.
Bella trodde inte att jag skulle klara det
och det sporrade mig ännu mer till att genomföra det.
OCH JAG KLARADE DET!

Jag började förra måndagen och den gångna veckan
har det varit i huvudsak choklad-shakes som gällt.
Till middag har jag ätit soppa.
Någon morot har jag gnagt på och ett par bars har jag också ätit.
Men i övrigt INGENTING förutom vatten.

Resultatet då?
Jag hade hoppats på -2 kg
men i morse när jag klev på vågen visade den 4 kg mindre än förra måndagen.
Måste säga att jag är rejält överraskad - och glad.
Men nu är jag lite rädd för att börja äta igen.
Vill ju absolut inte gå upp, inte ens ett gram så det känns lite läskigt.

Idag har det blivit shakes, bar och soppa för att avsluta med en sallad
bestående av diverse grönsaker, rökt kalkon, lite fetaost och soltorkade tomater.
Smakade gudomligt gott och oj vad mätt jag blev.
Kommer nog att se ut på liknande sätt i veckan.
Men lägger nog in lite mer proteiner vartefter dagarna går.

Kan inte påstå att det varit speciellt svårt men hade nog inte klarat en vecka till.
Men känner att mycket sitter i fingrarna.
Dom vill gärna ta något och stoppa det i munnen.
Flera gånger har jag fått hejda mig, särskilt på kvällarna.
Men sen har jag bara behövt tänka på den där dagen uppe i Alperna
så har jag kännt mig sporrad igen.
Och jag har inte haft ork till så mycket mer än vardagsmotionen och lite prommenader.
Men vartefter jag trappar upp maten har jag också tänkt trappa upp styrka och kondition.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-08-01 | 22:20:27
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Duktig du är!

  • syster säger:
    2011-08-02 | 20:08:02

    Äta bör man. Kämpa på men ta lite mat också emellanåt! Hjärnan blir bränd annars. pusskram

Kommentera inlägget här: