Carina

Katter och syster och hemgjort äppelmos

Kategori: Vardag

Syster med man kom hit lite senare än tänkt.
Var tvugna att klara av lite längdhopp först.
Vi hann med kaffe ute i solen (och blåsten)
innan vi avnjöt Tacos inne.
Tror alla ätit upp utom jag :)

Sen sköt vi lite luftgevär innan det blev för mörkt.
Då fortsatte vi med att spela M.I.G.
Blev en rätt lugn kväll och inte alltför sent.

Syster har ju fyllt år för bara sådär 2 månader sen så hon fick ett paket.
Nymalet kaffe är rätt avslöjande att ge bort. Det känns liksom på långt håll vad det är i paketet.
Men ja ghade lagt i en Cult-stake med manchett och ljus också.
Tyckte liksom att det stod hennes namn på den.

Innehållet i paketet

Jag fick en liten goodiebag av henne också.
Den innehöll bl a duschtvål, nagellack, scrubvante, chokladkaka, värmeljushållare och en fin diskborste.
Själva bagen hade hon sytt av plastat tyg och kan användas att ha duschgrejerna i till träningen.
Kanske kommer nån bild framöver.

Tusan ved det åskade på natten.
Vaknade av värsta smällen men sonade om ganska fort.
Vaknade sen av att Stefan gick upp och då såg jag hur det blixtrade i ett .
Det höll på i närmare en timme (fast jag var i vaken hela tiden).


Man nu var det nog bra långt bort för man hörde aldrig något muller.

När jag gick upp så ketade jag efter Siri.
Stefan hade meddelat att hon kommit in efter att jag lagt mig.
Men jag hittade henne inte någonstans.
Hon brukar ju annars väcka mig för att hon vill ha mat och gå ut.
Sen hittade Stefan henne längst in under en byrå.
Där låg hon flera timmar innan jag lyfte fram henne.
Sen har hon legat hela dagen på en säng och det är först nu som hon börjat röra på sig och har ätit lite.
Svårt att säga vad det kan vara men verkar som hon har ont baktill mot vänster ben.
Får väl se vad det blir utav det. Kanske en ny böld.

Siri igår innan hon blev dålig

Det börjar kännas som höst på riktigt och Stefan plockade ner det mesta av äpplena.
Vi har bara ett äppelträd och det brukar inte bli så mycket frukt på det.
Men i år var det riktigt mycket. Fina röda äpplen.

Höststileben

Jag tog hand om en del av det och kokade bl a äppelmos.
Det blev alldeles rosa.
Tyvärr blev det rätt tunnt också så nu ligger det i kylskåpet
och väntar på att jag ska få lust att göra mera, lite tjockare och blanda ut det med.
Sen så kommer det att få ligga i frysen och så hoppas vi på att vi kommer att äta av det under vintern också.
Blev faktiskt lite sugen på plommonspäckad fläskkarré nu.
Det är ju så gott med äppelmos till så det får det nog bli snart.


Syns dåligt men det är faktiskt riktigt rosa.

Tittade förresten på lite friidrott idag.
Är väl måttligt intresserad men det var skönt att sitta med stickningen i soffan och slappa till.
Satt faktiskt lite längre än vad jag tänkt eftersom jag ville se finalen på 100 m för herrar.
Han Bolt var ju rätt häftig att se när han satte av.
Men jag precis som så många andra fick väl ett antiklimax när han tjuvstartade och blev diskad.

Bella åkte iväg till Västerås i torsdags och det var tänkt att hon skulle komma hem idag
men hon blir kvar. har ingen aning om hur länge.
Det är ju kul för henne och rätt skönt för mig
men saknar henne ganska mycket också.
Just det där att inte veta när hon tänker dyka upp igen.
Jag vill ju ha kontroll på saker och ting.

Nu blir det nog slutet på filmen  som vi började titta på tidigare idag.
Sanctum heter den visst.
Sen får det bli sängen och att återgå till veckorutinerna igen.
Tänker framför allt på maten då.
Det har blivit massa gottande nu i helgen.
Och så får jag nog packa träningsväskan också och ta mig till gymmet eller kansk gympan imorgon.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-08-28 | 21:27:55
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Måste ha varit mycket färg i dom skalen men blev fint i moset, såg gott ut.

    Vi fick ingen åska vi utan hade läskigt jätte kvavt och det bara tryckte i skallen hela eftermiddagen igår. Idag är det kallt och höstlikt. Fin bild med bänke ser ut som en för september månad i almanackan:)

Kommentera inlägget här: