Carina

Svisch

Kategori: Vardag

Den här veckan har bara försvunnit.
Det känns att man är inne i vardagen igen.
Ganska behagligt tempo på jobbet
men massor att göra hemma känns det som.

Har plockat undan massa saker i lilla rummet.
Det fungerar mest som ett lagringsrum och nu kändes det som det hade blivit mer förråd än rum.
Men efter att ha rensat bort lite och flyttat runt en del så blev det i alla fall skapligt.
Fortfarande lite av ett lagringsrum
En del av Bellas kartonger står där i väntan på att flytta härifrån.
Den nedmonterade spjälsängen och så de 2 köksstolarna som blev över när soffan kom på plats.
Vi vill ha dom lätt tillgängliga om ifall att det skulle komma oväntat (eller väntat) besök.
Nu händer det ju inte allt för ofta men man kan ju alltid hoppas.

På tal om soffan ja, måste säga att jag är mer än nöjd.
Tycker att det blev mycket mysigare i köket nu.
Har fortfarande inte skaffat något tyg till dyna men det kommer.
Har växt fram en idé om vad jag vill ha i alla fall.
Hyllan har fortfarande inte kommit upp men det ska ske vilken dag som helst.

Igår kväll gick jag ut och rensade 1 dm till i häcken.
Nu återstår bara 734 m till eller nåt i den stilen. Det känns i alla fall så.
Det har börjat växa i andra änden igen och nu funderar jag på om det är bättre att ta det
innan det växer mera eller vänta tills det andra är klart.
Har ni några råd?

I övrigt är jag ett "pain in the ass" just nu.
Vet inte vad det är men antar att det är hösten.
Jo jag vet, det är fortfarande sommar men mina hormoner påverkas av att dagarna blivit kortare.
Hoppas bara min familj ska stå ut med mig och hoppas att det ska bli bättre.
Jo, jag försöker tänka positivt, positivt, positivt
men det är inte så himla enkelt när en liten djävul bråkar i en.


Fåglarna har planterat en solros precis mellan åker och gräsmatta

KOMMENTARER:

  • Herta säger:
    2011-08-12 | 16:51:25
    Bloggadress: http://www.hertabloggen.blogg.se.

    Visst är det härligt med dessa solrosor som bara kommer.

  • Mary säger:
    2011-08-12 | 22:20:30
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Jobbigt när man känner sig som du gör. Håller man det inne känns det som om man ska smälla av och släpper man ut det får man bara ånger efteråt och tycker att det var bra onödigt:S

    Men liten tröst det brukar lägga sig efter ett tag!

    Så du får solrosor "gratis" jag odlar jag på balkongen och de blommar inte alls än är bara långa och gröna får se om de vill bli lite gula innan frosten kommer.

  • syster säger:
    2011-08-14 | 17:16:45

    hormoner som åker berg o dalbana växelvis med formel 1 är inte att leka med. Alldeles bedrövligt "skittillstånd"!

    Mår dåligt när det pågår o dåligt när det är över. Men det GÅR över.

Kommentera inlägget här: