Carina

dan före dan före

Kategori: Vardag

Nu får det vara färdigjobbat.
Har bestämt mig att imorgon för kontoret klara sig utan mig.
Inte för att det fattas arbete, skulle lätt kunna jobba hela helgen
men det tänker jag inte göra.
Fast julafton kan bli lite långdragen, kanske ska smita ifrån ett par timmar.
(Hoppas ni förstår att det där sista var ironi).



Väl hemkommen smakade jag av sillen som jag la in härom kvällen.
För som A gissade var det sillspad i kastrullen till vänster.
I receptet står att den ska ligga ett dygn innan den serverasmen jag föredrar flera.
Tyckte fortfarande att den smakade väl mycket sill, tur att det är ett par dygn kvar.
Men Molly gillade den - tokkatten.

Idag skulle det fixas en julklapp till chefen från oss anställda.
Fattar inte att man ska komma på det i sista stund.
På förmiddagen klurade vi ut vad vi skulle köpa och på lunchen gav jag mig iväg.
Var inte ensam på stan kan jag säga.
Har folk inga jobb?
Ja, fick i alla fall inte tag på det vi pratat om, varken alternativ 1 eller 2.
Så det blev till att hitta på nåt annat.
Det kanske chefen ska vara glad för men nu har vi ju en idé till nästa gång.

Nu ska jag sätta igång och göra ett par västerbottenpajer.
Tycker det är ju rätt vanligt men tydligen inte, för hittade inget recept i någon av mina kokböcker.
Men nu finns ju en jättekokbok på nätet, gäller bara att välja.
Det får bli det här.
Kommentera inlägget här: