Carina

Ute på vägarna

Kategori: Vardag

Idag hade jag planerat att vara ledig och fortsätta julstöket
men ett möte fick mig att ändra i planeringen.
Så först åkte jag till jobbet för några timmars jobb
innan det var dags att köra vidare till Stockholm.

Här hemma fick jag först sopa av bilen
innan jag sladdade upp på vägen.
Men framme i Nyköping så var det knappt nån snö alls.

Vägen upp till Stockholm var riktigt grå men det var rätt lugnt med trafiken
och dagsljus eftersom jag åkte runt lunch.
Inga incidenter på vägen och jag var framme i tid
så jag hann kasta i mig lunchbuffé
på en kinarestaurang.
Smakade väldigt gott men var lite stressad för att njuta helt av det.

Mötet var avklarat på ett par timmar och sen åka hemmåt igen.
Nu var det betydligt mer trafik men det rullade på.
Men jag hatar att köra när allt är svart och allt bara blänker.
Vet att det delvis är en vana men tycker ändå det är lite läskigt.
Allt gick bra i alla fall och efter en paus på Rusta så har jag just kommit hem.

Nu borde jag städa undan mina skor som inte passar för säsongen längre
och städa av "TV-rummet", det där rummet där det står en TV som ingen tittar på
och en massa gamla videofilmer i hyllorna, som ingen vill se.
Fast känns som energin rann av mig på vägen hem.
Ta sig i kragen eller skita i det - det är frågan.
Det får vänta en stund, ska nog ta lite soppa först så får vi se om orken återkommer.


Så här såg det ut igår när vi hämtade vår julgran.
Grått och blött men mer snö i skogen än jag trodde.

Kommentera inlägget här: