Carina

Årets fattigaste helg

Kategori: Vardag

Ja idag sägs det vara årets fattigaste helg.
Helgen före lön, efter jul och nyår.
Men dom som har barnbidrag fick pengar i torsdags
så deras helg är räddad.
Dom har mat på bordet den här helgen också.
Det märktes igår när jag skulle handla.

Åkte till Willys där vi handlar för det mesta.
Det var kaos på parkeringen, bilar som körde runt och inte en tom plats.
Det finns en parkering på andra sidan gatan
men jag skulle veckohandla och ville inte släpa kundvagnen där.

Så jag åkte till andra sidan stan och handlad på Maxi istället.
Gillar den affären ockås men det blir ju lite dyrare.
Det bästa är att här kan man använda självscanning.
Det gillas!
Jag har inte använt det så många gånger i den butiken ännu
och varje gång väntar jag på avstämning.
Men än så länge har jag klarat mig.
Bara att hoppas på att det inträffar när jag inte handlat så mycket.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-01-22 | 11:34:35
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    I tisdags sa min chef att hon hört att det var den olyckligaste dagen på hela året (midsommarafton var den dagen folk var lyckligast). Jag hade en riktigt bra tisdag:) Nu är jag inte pank i helgen heller men låter lite som ett ilandsproblem. Skulle inte säga att vi är så fattiga fast vi inte har kontanter denna helg. Finns säkert mat i frysen och skåpen och vi har tak över huvudet, statusprylarna kan nog vänta att inhandlas till nästa helg:)



    Aldrig provat att scanna själv. varit sååå lat att jag inte satt mig in i systemet hm..



    Nu får du gå in och gissa på min sida, vad jag virkat och ska stoppa i korgen:)

  • Herta säger:
    2011-01-28 | 20:05:06
    Bloggadress: http://www.hertabloggen.blogg.se.

    Ja jag hörde talas om. Själv gillar jag Coop Extra. Alltid p-platser och bra grönsaker och sen är butiken mindre. Men klart,utan barn hemma så skippar jag vissa varor och handlar inte lika mycket längre.

Kommentera inlägget här: