Carina

Balsamkyckling

Kategori: Mat


4 st Kycklingfiléer (600g)
1 tsk salt
1 krm nymald svartpeppar
1 msk olivolja
2,5 dl hönsbuljong
100 g fetaost
15 kalmataoliver utan kärnor

Tillbehör:
300 g tagliatelle
100 g ruccola

Tillagning

För lite mer medelhavssmak kan fetaosten bytas ut mot fetaost i örtolja.
1. Skär kycklingfiléerna i två bitar på längden. Salta och peppra. Stek dem i oljan i en stekpanna ca 3 min på varje sida.
2. Häll på buljong och vinäger och låt puttra utan lock ca 10 min.  Smula över ost och strö på oliverna.
3. Koka pastan i lättsaltat vatten enligt anvisning på förpackningen. Låt pastan rinna av och blanda med salladen.
4. Servera kycklingen med sky, topping och pasta med rucola.

Ca 570 kcal per portion,
16 g fett, 49 g protein, 56 g kolhydrater.

Minns ni att jag hade mattorka.
Det här receptet hittade jag på alltommat.se

Fast vi åt bulgur och isbergssallad till istället för tagliatelle och ruccola. Och skippade oliverna eftersom vi inte hade några hemma och det är ändå bara jag som äter dom.
När kycklingen var klar plockade jag upp den och rörde i lite ljus Maizena i skyn. Hällde sen såsen över kycklingen.
Det var väldigt enkel och mycket god mat.
Kommer garanterat att göra det igen.


KOMMENTARER:

  • Carina säger:
    2011-01-19 | 21:55:23
    Bloggadress: http://http:

    Men vad är det här??? Alla ingredienserna har ju försvunnit.

    Lovar fixa till det när jag har tid/ork

Kommentera inlägget här: