Carina

Finbesök

Kategori: Vardag

Idag var en ganska vanlig söndag.
Först ta det lugnt med frukost framför TV:n.
Sen lite data, vika tvätt, städa toa mm.

Bella och jag tog en promenad i den bleka vintersolen.
Skuggorna är långa men eftersom det var runt nollan
fick man ändå en känsla av att våren är på väg.
Tur att vägen var sandad, annars hade det nog varit svårt att gå i halkan.

På eftermiddan fick vi finbeök.
Jacob med föräldrar kom och hälsade på.
Han provade den nya stolen och smakade på mosad banan.
Det gillade han verkligen men han fick bara lite.
Han har ju just börjat äta så smått.



Jag lyckades få honom att somna i min famn.
Vet inte om det var så mräkvärdigt men jag kan väl få känna mig lite stolt?
Sen klädde jag på honom overall, mössa och vantar utan att han vaknade.

Nu har jag duschat och fixat mig så jag är fräsch inför den nya arbetsveckan.
Håller på att måla naglarna och försöker att inte göra nåt annat.
Brukar ha svårt att hålla fingrarna i styr tills lacket torkat.
Sen blir det att förska sova, imorgon ringer klockan vid 04.20. GÄSP.
Sen är det hundveckor ända fram till påsk som inte är förrän vecka 16 i år.

KOMMENTARER:

  • emina -konst & kreativitet- säger:
    2011-01-10 | 15:11:42
    Bloggadress: http://eminacreations.blogg.se/

    Söt han är :)

    tack - hoppas på förfriskning

  • Anonym säger:
    2011-01-10 | 17:57:51

    4.20! läskigt tidigt. Men jag är bortskämd just nu, börjar inte förrän 10.00 så då kan jag sova till 8.30. Kanske man ska satsa på butikskarriär men kvällarna till minst 18.00 lockar mig mindre. Snygga flingburkar med nyttigt innehåll. jag åt chokladflingor till frukost men tog slut i paketet och nu blir det inga nya på ett tag, provade vågen 1½kg upp:S

    Känner igen det där med katthår vi har dem också överallt och i maten. Katter ska fälla på vår och höst säger dom tycker våra fäller mer eller mindre hela tiden? Skönt iallafall med torktumlaren

  • Mary säger:
    2011-01-10 | 17:59:41
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    den tar bort allt på textilierna så man slipper stå och försöka rolla bort dem.



    (Blev något fel så det gick iväg innan jag var klar.)

Kommentera inlägget här: