Carina

Solsidan

Kategori: Vardag

Mamma kom mycket riktigt igår.
Var skoj att träffa henne.
Vi tittade på bilder från USA och skidskyttet.
Fikade och åt pizza.
Och så spelade vi kort.

Det blev ingen krogen för Bella men vi skjutsade så klart hem mamma.
(Bilen ska vara kvar här eftersom vi behöver låna den).
Skulle tanka också, på det vanliga stället på Vasavägen.
Men när vi kommer dit finns det ingen mack kvar.
Snopen jag kände mig.
Fick åka över till andra sidan järnvägen och fylla upp tanken där.

Väl hemma så blev det, nej inte vin men gin o grapetonic.
Läskande underskattad drink.
Och så spelade vi Yatzy.


Idag har det blivit lite av det vanliga söndagssöket.
Dröjde innan vi kom upp ur sängen.
Sen köra ved och lite snöskottning och plock ute.
Bella och jag tog en promenad men den blev inte så lång eftersom det var så himla halt.
Skidskytte idag igen - både damer och herrar.

Vi skulle äta korvstroganoff men eftersom Bella och jag försöker anta en sundare livsstil
(vi tar pizzan inom parantes) gjorde jag en alternativ korvgryta
med tomater och blandade bönor.
Jag är sån där som blandar ihop lite efter behag.
För det mesta blir det ok, ibland t o m riktigt smaskigt
och i vissa fall mindre lyckat.
Den här hamnade på plussidan.

Nu väntar vi på att Solsidan ska börja.





Kommentera inlägget här: