Carina

Soppa på en spik

Kategori: Mat

Hemma efter en dag på jobbet med normala arbetstider (7-16).
Snart är det träning igen.
Säsongspremiär för "Gummröran".
Hur det nu ska gå,
mina lår känns ungefär som två telefonstolpar
och lite stelt i övre ryggen är det också.

Har ätit en tallrik soppa och en skiva av mitt hembakade bröd.
Hittade en halv limpa i frysen som jag tinade upp.
Vill inte äta för nära inpå träningen och bara något lätt.
Keldas färdiga soppor är perfekta att ha i kylen.
Min favorit är Toscansk tomatsoppa".



Nu kokar jag soppa på en spik.
Ungefär så i alla fall.
Hade inte planerat något och ska handla imorgon
så det blev att se vad som fanns i skåpen.
Hittade lite kallrökt lax och en burk creme fraiche i kylskåpet.
Tänkte att det ska få bli pastasås tillsammans med fiskbuljong.
Hoppas det ska smaka bra.
Kommentera inlägget här: