Carina

Avslutning på semestern

Kategori: Vardag

Började den sista semesterdagen med en rejäl sovmorgon.
Sen trodde jag att det var förmiddag ända in på eftermiddagen.
Bella och jag tvättade Toyotan och skulle även vaxa den
men vi hade helt fel teknik och gav upp med det.
Istället åkte vi till Ekenäs kvarn och tog en fika.

Är förvånad över att det blev så pass bra väder idag
efter ovädret inatt.
Hade räknat med att pula/slappa inne idag
men himlen blev ju alldeles moönfri och temperaturen steg över 25.

Hemma igen så blev det Cesarsallad och vin ute.
En massa frisläppt prat efter maten.
Nu har de andra dragit sig in men jag sitter fortfarande ute.
Vill njuta av sommarkvällen så länge det är möjligt.

Nu väntar "en vanlig helg" innan det är dags för jobb igen.
Hade gärna fortsatt med semester ett tag till.
Känner mig inte som jag vilat upp mig klart än.
Eller är jag bara lat?
Säger som Elisabeth i "Svenska hjärtan"
-Det är liksom ingen fjutt i mig.
Undrar om fjutten nånsin ska komma tillbaka?
Känns hopplöst ibland, eller snarare oftast, eller alltid.
Är väl bara att ta tjuren i hornen och bita ihop
och göra det som måste göras.
Men det räcker inte alltid.


Dom här sötgrodorna fick följa med hem från Tyskland

KOMMENTARER:

  • gun säger:
    2011-07-23 | 00:39:33

    Den tar jag rakt över , kommentaren från Elisabeth,

    Jag får säga att jag tycker du skriver så jäkla bra, har varit med er hela resan. Synd att semester är över, jag har en vecka kvar. Ha det så himla bra Carina kramen

  • Mary säger:
    2011-07-24 | 00:39:11
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Kul grodor roligt dusch draperi med kan vara bra med glada valar i duschen men såg att du även hade trötta till morgonduschen:)

    Haha..fjutt var ett kul ord att använda i det sammanhanget nog tycks man sakna fjutt ibland:)

Kommentera inlägget här: