Carina

Blixtar och dunder

Kategori: Vardag

Vilket mäktigt åsk(o)väder vi hade inatt.
Vaknade först till av världens muller vid 1-tiden.
Först trodde jag att det var en långtradare som brakade in i skogen en bit bort
men sen insåg jag att det var åskan som mullrade.

Sen har jag hört hur det mullrat av och till för att sen vakna vid 5.
Nu var det riktigt rejält.
Blixt och dunder i ett.
Och det blåste och regnade.
Jag är inte särskilt rädd för åskan utan mest imponerad.
Efter att ha tittat på blixtarna och kissat
la jag mig och sov igen.
Sov lääänge så här sista semesterdagen.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-07-22 | 15:51:58
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Åskade här också fast började i morse när det blivit ljust så man bara kunde ana blixtarna, synd. Åskade nästan ända fram till lunch och ganska mycket.

    Måste ha varit fint att ha åskvädret när det var mörkt!

  • Peo säger:
    2011-07-22 | 18:40:17

    Tog du fotot?

  • Carina säger:
    2011-07-22 | 20:23:58

    Nej fotot är hämtat från Google.

Kommentera inlägget här: