Carina

Dag 4 Schweiz

Kategori: Österrike -11

När vi vaknade idag var det klarblå himmel.
Vi hade redan igår kväll bestämt att vi skulle ta oss över alperna och in i Schweiz.
Så det var att sätta klockan och hänga på låset till frukosten.
Och den gjorde mig inte besviken.
Tur att vi ska vara här en vecka så att man hinner njuta av allt.


Frukost

Efter frukost gick vi iväg till linbanan.
Köpte liftkort för hela veckan och tog plats i den första kabinbanan.


Kolla hängbron. Vi diskuterade huruvida vi skulle våga gå över den men sen såg vi att den inte öppnat än.

Sen byte till en stolslift.
Vid slutet av denna så passerade vi gränsen till Schweiz så nu kan jag lägga till ett land till på min lista.


Vi båda på samma bild vid ett liftbyte


Vid gränsen


Njuter av utsikt och sol


Många toppar

Sen blev det ytterligare 2 stolsliftar för att sen avsluta med en stor kabinbana.


Stora kabinbanan

Nu var vi i tullfri zon.
Varmt var det också.
Termometern visade på 22 grader men det kändes mycket varmare.


Väderinformation

Blev ett besök i en butik där vi handlade varsin flaska
och jag köpte mig en klocka.
Har varit utan en i många år och även om jag ofta har mobilen med mig
kan jag sakna en men nu har jag en.


Nej det blev inga solglasögon


Mycket att välja bland

Blev också en god pizza och öl.
Måste ju äta också.


Smaskens

Sen vandrade vi lite till på gatan i Dorf innan vi påbörjade återresan.
Dorf var ett mysigt ställe

Nu var jag ordentligt trött.
Hade ju inte gått så mycket men förkylnigen sitter kvar i kroppen
och så tror jag även att solen gassat på huvudet hela dagen.
Uppe i bergen kändes det ju inte så varmt men full sol och lite vatten fick mig att känna mig riktigt dålig.
Men efter att ha tankat på med en Ipren och vatten så blev det bättre.

På hemvägen hälsade vi på kossorna.
Jag köpte mig också en hatt att ha mot solen.


Hej kossan!

Väl hemma började vi med öl/rosé i solen på balkongen innan det blev det ett besök i Jacuzzin och bastun
innan det var dags för middag.

Middagen idag bestod av
*Krämig morotsoppa
*Salladsbuffé
*Kycklingbröst med fruktigt ris och currysås
*Bananasplit

Har varit en fantastisk dag.
Fick den där fina blå himlen som vi drömt om.
Kommentera inlägget här: