Carina

Dag 6 Smuggelvägen

Kategori: Österrike -11

När vi kollade lite priser upptäckte vi att det var väldans billigt i den tullfria zonen.
Så idag tog vi linbanorna över bergen igen.
Inte mig emot, jag slapp trava runt så mycket.
För även om det känns mycket bättre så frestar framför allt nerförsbackarna på.
Och utsikten från liftarna är bedårande.


Stefan köpte sig också en hatt idag

Inhandlade diverse dryckesvaror, mer än vad som är tillåtet,
Schweiz tillhör ju inte EU. Men är det smugglarväg så är det.
Blev en del andra saker också men vad tänker jag inte berätta
eftersom vi har 4 tjejer som fyller år framöver.
Kanske blir det en resa till innan vi åker härifrån.


Så här vackert är det när man tittar mellan husen i Samnuan Dorf

På hemvägen stannade vi till och tog en Weissbier samt kaffe och kaka.
Mums!

Skummande Weissbier


Kaffe och morotskaka

När vi lämnat av ryggsäckarna vid hotellet blev det en prommenad upp i byn.
Kollade bl a till kyrkan.


Kyrkan mitt i byn

Den var låst så vi kom inte in men kyrkogården kollade vi in lite.
Den är ju allt lite annorlunda än hemma i Svedala.
Vid flera gravar hängde också som en liten gryta med vatten och en typ flaskborste.
Kanske borstar dom av alla krusiduller med det.
Annars har jag ingen aning om vad det används till.


Kyrkogården

Man märker att detta i huvudsak är en vintersportort.
Många affärer, hotell och serveringar håller stängt.
Hittade ett ställe som såg rätt häftigt ut (men var stängt).


Khostall, måste väl betyda ladugård

Vi hann med lite bastu och Jacuzzi innan maten idag med.
Bäst att passa på.

Menyn idag såg ut som sådan:
*Potatissoppa
*Salladsbuffé
*Fläskkotlett med zeguenersås och bakad potatis med gräddfilssås
*Chokladcreme

Vi har haft bra väder idag också med växlande molnighet och c:a 20 grader.
Nu när klockan passerat 21.00 så har det börjat åska.
Det gör inget om det regnar av sig lite under natten
men imorgon vill vi ha uppehåll igen.

Bara som information vill jag nämna att uppkopplingen här är under all kritik.
Den får en att verkligen gilla den vi har hemma.
Ibland går det riktigt fort men så ibland går det skitsegt och rätt vad det är så är man utkastad.
Men jag fortsätter så snällt att blogga,
kanske mest för egen del, för att få en resedagbok
men så hoppas jag att även ni kan vara intresserade av det
även om det inte är så många kommentarer.
Men jag har fått höra av flera att de tycker det är roligt att läsa även om de inte ger sig till
känna med en kommentar.
En del kommenterar även på Facebook men det syns ju inte här.

Haha! Innan jag fått in alla bilder så har klockan hunnit bli 22 och det har slutat åska.
Nu blir det nånting i stil med Smirinoff Ice och lite nötter.
Gillar att ha kylskåp på rummet.

KOMMENTARER:

  • ann-christin larsson säger:
    2011-07-06 | 23:19:01

    Jätteroligt att läsa din resedagbok, det ser så himla fint ut vi har blivit riktigt sugna på att åka dit nästa år, hör av mej o får lite tips om det går bra

  • Agnieszka-2barnsmorsan säger:
    2011-07-07 | 05:40:31
    Bloggadress: http://agnieszka.blogg.se/

    Gud vilka fina och mysiga bilder, bergen-bilderna är verkligen supercoola!

    kram

  • Kicki säger:
    2011-07-07 | 09:26:19

    Blogga på, jag läser det och gillar! Ha en fortsatt bra resa och sköt om er! Kramar till er båda

  • Lina säger:
    2011-07-07 | 12:09:41
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    wow så fint det ser ut!! :)



    Konstigt att du bara ser en bild - kan du se 2 stycken nu? (det är en FÖRE och en EFTER bild nämligen ju,,,)



    Ha de gott!

  • Mary säger:
    2011-07-07 | 16:49:13
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Spännande arkitektur de har och kyrkogården var verkligen annorlunda. Kollar in dina berg i bakgrunden också påminner om norge.

    Måste erkänna att igår läste jag inte din blogg (bloggade inte min egen heller) fastnade med korsord och somnade men annars så har jag läst varje dag:)

Kommentera inlägget här: