Carina

Det var dans bort vid vägen

Kategori: Vardag



Ikväll är det dans i Broby,
precis som det är varje tisdag på sommaren.
Jag har inte varit där nån gång sen vi flyttade hit
men ikväll tänkte jag att det ska bli av.

Det är Streaplers som spelar
och jag har fått för mig att dom är bra.
Dom var ialla fall bra en gång i tiden.
Och så har jag ett frikort som jag kan använda.

Så nu är naglarna nylackade och jag ska damma av skorna
och se om jag hittar en sula så jag slipper tappa högerskon
i dansens virvlar.

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2011-07-26 | 21:16:40

    Finns/fanns bara två bra dansband, Streaplers o Flamingo: Lyssnar aldrig på det men det var dom som var bäst i min ungdoms glansdagar när vi svävade ut på Safirens dansgolv i Katrineholm. Lycka till med dansen, du vet väl också hur det gick för Askungen på balen.

  • Herta säger:
    2011-07-26 | 22:50:46
    Bloggadress: http://www.hertabloggen.blogg.se.

    Och Stefan Borsch...och en del gillade Thorleifs.

Kommentera inlägget här: