Carina

Den som söker skall finna

Kategori: Vardag

Nu har jag letat igenom stora delar av huset för att finna min iPod shuttle.
Visste att jag sett den nånstans men då hittade jag inte laddkabeln.
Nu har kabeln varit återfunnen sen flera veckor, ja kanske månader
men då kom jag inte ihåg var spelaren låg.
Idag har jag städat igenom flera lådor i lådhurtsen plus mitt sängskåp.
Blev en hel kasse full med skräp och en del saker som hittade nya platser.
Men ingen spelare!

Till slut tittade jag i en liten korg där det finns pennor och annat junk som kommit åt sidan
Och vad låg där!
Jo, min lilla spelare.
Nu kan ja ladda in musik där som vi kan lyssna på i bilen på vår resa.
Om jag hittar på nåt jag vill ha.

Har också undrat väldigt över var jag la min andra laddkabel,
jag hade den ju innan midsommar.
Varför hittar jag alltid så bra ställen till allting?
Men det visade sig att Bella lånat den.
Ett huvudbry mindre.

Lite bra var det ändå.
Nu blev lådor och sängskåp urstädade.
Hittade lite andra roliga saker också under tiden jag letade.




KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-06-28 | 17:08:01
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Känner igen det där med alla sladdar och delar till alla manickar man har. Vi kunde inte få datorn att ta min kamera hur vi än försökte tills vi följde sladden. Det var mobilladdarsladden vi kopplat in som tur var satt den inte i eluttaget! och när vi följde andra sladden från datorn så hängde kameraänden lös i härvan:)

    Vet inte heller hur många gånger vi laddat mobilen i bilen för vi inte hittat någon till väggutaget hemma:)

Kommentera inlägget här: