Carina

En bra dag

Kategori: Vardag

Idag har det varit en bra dag.

Hade utvecklingssamtal med chefen och det var på tiden, 3 år sen sist.
Visst har jag utvecklats en del sen dess.
Den här vintern har kännts tuff och emellanåt har jag funderat på om det är det här jag ska hålla på med.
Men jag har inte kommit på vad jag skulle göra istället.
Vi pratade om detta och om hur det fungerar i yrket.
Att man måste kämpa sig upp för klippan men så smångom når en platå
där man kan känna sig rätt avslappnad innan det är dags för nästa klättring.
Det kändes bra att få tala om det.
Var naturligtvis en hel del annat som det pratades om också.
Och sen avslutade vi med lönen.
Jag fick det jag begärde och det känns bra.

På lunchen var jag iväg till svärföräldrarna eftersom "farmor" fyllde år.
Hade också tänkt att jag skulle få träffa Stefan en stund mitt på dagen
men jag blev sen p g a samtalet på jobbet och när jag kom dit så möttes vi i dörrhålet.
Han skulle skjutsa hem Erika och Jacob innan det var dags för honom att åka till jobbet.
Hann hålla i Jacob en stund men han ville bara till morfar.
Jag sa att om han ska vara sån så vet jag inte om han får komma till oss.
Men Stefan lugnade mig med att jag skulle få låna honom när han bajsat.
Jag blev bjuden på goda mackor, bullar, kakor och tårta.
Det smakade som vanligt bra.

Var tillbaks och jobbade ett tag innan det var dags att åka till kiropraktorn.
Hon förhörde sig lite om hur jag mådde, tittade och kände.
Sen pillade hon lite i nacken och vid 8:de revbenet på höger sida på ryggen
innan hon knäckte till.
Nacken knakade ordentligt och hon sa att den låsningen hade suttit en längre tid,
berodde alltså inte bara på virkningen.
Hon sa också att musarmen nog skulle bli bättre nu också, att den kunde vara en följd av nacken.

Sen var det mitt nöje att få handla.
Åkte till ICA Maxi idag. Det är inte så ofta vi handlar där men jag ville ha lite omväxling
plus att jag kollade på lite specialvaror.
Kom hem med bl a en liten pool och vattkanna, en rosa top till mig
och sen kunde jag inte låta bli att köpa saftglas.
När vi träffas hela släkten är det ganska många saftdrickare och jag tycker att dom vanliga glasen är så trista.
Så det blev 12 st sådana här i rött, rosa och lila.



Det fanns massor av fina färger och det var jättesvårt att välja.
Ett tag tänkte jag att jag skulle blanda alla men tyckte att det skulle bli för rörigt.
När jag diskade av dom slog det mig att det är samma färger som är i "kalasdukarna".
Det hade jag inte en tanke på men kändes ju som ett lyckat val.

Just ja, skattepengarna kom idag också.
Det plus höjd lön gjorde mig väl lite shoppingbenägen.

Känner mig lite mör i kroppen efter behandlingen.
Är det dumt att köra ett litet jympapass då?
Kiropraktorn sa inget om det, bara att ajg skulle se till att dricka vatten för att få ut slaggprodukterna.
Kan väl inte vara fel att köra lite lugn i alla fall.
Jag behöver det, har blivit bekväm efter att jympan slutade och det mår jag inte bra av.
Vallningarna har ökat märkbart och jag tror inte enbart det beror på vädret.



KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2011-06-09 | 22:05:21

    hoppas du känner dig bättre efter "knäcket", brukar ta nåra dar men sen är det skönt. Blir en ny människa säkert.

    Kul att du bjöd ut mamma i söndags!

    Barnen var nöjda efter besöket. Här fick dom middag o Bröderna Lejonhjärta. Kramkram

Kommentera inlägget här: