Carina

En ensam kväll

Kategori: Vardag

Första ensamma kvällen börjar gå mot sitt slut.
Och det har gått bra. Tomt och tyst men rätt skönt.
Men det är lätt att försoffa sig när man blir själv tycker jag.

Efter jobbet gick jag till bilcenter och hämtade bilen som varit där under dagen.
Alltid kö när alla ska hämta sina bilar.
Och en ensam personal.
Fast precis innan det var mintur kom det faktsikt en till personal.
Bilen var inlämnad eftersom den gick så ryckigt (särskilt i uppförsbakcarna) på autopiloten.
Eller farthållaren heter det kanske.
Men jag tror att bilen är nåt i stil med ett rymdskepp.
Man hade bytt mjukvara och gjort en regenerering.

Sen åkte jag och hälsade på Erika, Johan och Jacob en stund.
När jag går upp för trappen så STÅR Jacob vid grinden.
Vi lekte lite på golvet men han var inte på nåt strålande humör.
Var rejält trött och ville ingenting.
Inte äta eller sova heller.
Men jag tror att han vilade sig en stund för nån timme snare kunde jag läsa att han GÅTT
2 meter med lära-gå-vagnen.
Hoppla vad fort det går.

Kom hem till ett tomt och tyst hus.
Ja helt tomt var det inte för både Molly och Siri var inne.
Men tyst, båda katterna har tappat sina nya halsband så inga bjällror som plingade.
Här hemma har jag tagit det rätt lugnt, suttit o soffan med datorn.
Men jag har lagat en lunchlåda till mannen och strukit och vikt kläder framför TV:n.

Nu har jag avrundat med en kopp te och ska diska upp det jag smutsat ner
innan jag kryper under täcket och kramar kudden.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-06-08 | 20:44:06
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Snygga shortsen blev, virkade du dem efter Coatsmönster?

    Nu har du gjort tröja till Jacob och shorts till Bella dags att göra något till dig själv nu?

    kanske något att fylla ut den nya egentiden med.

Kommentera inlägget här: