Carina

Finbesök

Kategori: Fest


Fina L




Idag har vi haft finbesök.
Min systerson M med fru och barn.
De bor i Göteborg och det är intge ofta vi ses.
Sist var för ganska exakt 1 år sen när vi var där och E döptes.
Senast de var här var för fem och ett halvt år sen så det var på tiden.


M med fru

Jag hade räknat med att vi skulle vara ute, dels för att det skulle vara skönt för barnen
och så är Frun rätt allergisk och här inne finns det ju katthår överallt.
Var lite orolig över att det skulle bli för varmt men det var ingen risk.
Det var jätteskönt ute även om vindarna tidvis var lite luriga och försökte ta med sig vårt stora parasoll.

Vi träffas som sagt var inte så ofta och det brukar bli lite si och så med födelsedagspresenter och julklappar
så jag hade köpte lite saker och lagt i en tygsäck (som jag sydde ihop igår kväll).
Säcken innehåll ett bowlingset, någon såpbubbletjofräs och några små badleksaker.
Det blev uppskattat och alla sakerna användes under dagen.


Såpbubblor

Vi grillade korvar av olika slag och avnjöt dom med bröd och potatissallad.
Och så blev det en sväng för att hälsa på fåren innan det var dags för fika och mera lek.
Alla barnen lekte verkligen på gräsmattan och jag tror att alla tyckte det var en skön dag.
Hade bjudit hit mamma också så att hon fick lite omväxling och fick träffa sina barnbarnsbarn.


Tomma fat = gott!

Plockade också ut en korg med leksaker som jag har här (bl a det jag köpte på loppisen förra söndagen)
och de sakerna blev också uppskattade.
Känns bra att ha lite att ta fram när det kommer barn.


Det här loppisfyndet lektes det mycket med.


Ytterligare ett loppisfynd


Nu blir det alldeles dags strax för BigBrother-final.
Bella har nog sett alla avsnitt och jag vissa delar.
Men har lovat titta på final.
Tänkte försöka virka klart  ikväll också så att jag kan fixa monteringen imorgon.
Hoppas Bella har lugnat ner sig nu, hon fick värsta spelet för jag lyckades just sabba hennes nymålade naglar.
Det var inte med flit utan en ren olyckshändelse. Sorry Bella.

KOMMENTARER:

  • Imitjdesajn säger:
    2011-06-05 | 21:48:23
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    Det är inte "min" Fanny utan min kompis Fanny, fast jag tror hon ett strå vassare än mig på att babbla, haha! Du, jäklar vad ont i baken jag hade när jag väl kom hem, ujuj! Tack för kaffet förresten! :)

  • Mary säger:
    2011-06-05 | 22:01:51
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Trevlig dag ni ser ut att ha haft. Får nog skaffa lite leksaker hem jag också två små som brukar hälsa på ibland. Förut hade jag en låda med kritor och målarböcker och sånt men det slängde vi när vi flyttade och de barnen är nu tonåringar. Fast sist funkade en av katternas trådrullar, systerysters lilla tjej tyckte den var jätteintressant:)



    Tack för tipset med rosetterna ska göra som du skrev sy några stygn. Förstår inte men de är spännande de där rosetterna:)



Kommentera inlägget här: