Carina

Kvällspyssel

Kategori: Ute

Ikväll har jag fått lite gjort ute.
Efter att ha ätit i min ensamhet så tvättade jag av bilen.
Det var första gången jag använde nya högtryckstvätten
och jag fick klura lite innan jag fick till det ordentligt.
Men den var bra, lite mer fart i än den gamla.
Nu får vi hoppas att den här håller.
Trodde ett tag att den gick sönder men det var jag som fifflat lite med vattenslangen.


Ren bil


Sen fixade jag till några stöttor och band upp pionbusken.
Den hade i stort sett lagt sig ner åt ena hållet efter all blåst.
Men nu har jag fångat in den och de andra plantorna som gömts därunder kanske kan ha en chans.


före efter

Gödslade på rabatter och en del fläckar i gräset med Blå korn.
Rosen har också blivit gödslad.
Så nu hoppas jag att allt växer och frodas.




Sen var klockan rätt mycket och jag orkade inte så mycket mer.
Min kropp känns helt slut, vet inte riktigt vad det är med den.
Hade tänkt köra lite work-out men la ner det.
Imorgon ska jag träffa kiropraktorn och hon ska få känna på min nacke.
Förhoppnigsvis får hon lite ordning på den också.
Men en rygg och nackmassage skulle inte sitta helt fel.

Jag har också bestämt mig för att börja äta mer fet fisk.
Så idag blev det makrill till kvällsmat och så har jag köpt makrill på tub
att ha på mackan på jobbet.
Sen hoppas jag på att det ska kännas bättre i kroppen.
Just nu så är min ena hälsena väldigt spänd och höger armbåge säger ifrån vid vissa rörelser.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2011-06-09 | 00:37:42

    Fint det blev när du reste upp busken och fin bilen blev.

    Vi har provat göra eget hemma gödsel hos far . Fick iden på något av alla trädgårsprogram som jag slötittade på när jag virkade. Man tar en hink, tunna eller dylikt trycker ned en massa brännässlor och sen slår man på vatten lägger på lock och låter jäsa en vecka eller så. Ska tydligen bli och lukta hemskt och så fiskar man upp nässlorna slår en dl läskigt vatten i en liter vatten och så vattnar man. Tyckte det verkade vara ett bra sätt att bli av med nässlor på:)



    Tror nog din kiropraktor kommer känna att du virkat:) Är det något som tar på axlar, nacke armar och fingrar så är det att virka. Kanske därför du fått ont?

Kommentera inlägget här: