Carina

Plantering vs vedkörning

Kategori: Vardag

Det här ska jag leka med idag.


Fast jag kanske borde leka i vedhögen istället.


Men blommor är mycket roligare.
Stefan har åkte på gruvrunda med bror sin så jag är alldeles solokvist.

Började dagen med frukost ute i det gröna
och sen åkte jag till trädgården och handlade.

Jag var lite fundersam om vi skulle ha några sommarblommor i krukor i år.
Vi ska ju vara borta 2 veckor och då måste det vattnas
(om nu inte vår Herre sköter om det).
Men när jag tog upp det med Stefan så kom vi överens om att det skulle vara bra tomt utan.
Och det kommer ju att vara någon i huset hela tiden.
Dom ska väl ha något att pyssla med.
Så nu har jag varit och shoppat loss.

Så nu ska jag plantera innan jag fortsätter och klipper klart gräsmattan.
Hann inte med allt igår.
Sen får vi se om det blir någon vedkörning.

Varmt är det. 25 grader i skuggan kl 11 på förmiddagen och knappt en vindpust.
Härliga sommar!!

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2011-06-13 | 20:48:23

    vackert sommarstilleben

Kommentera inlägget här: