Carina

Pubkväll med blå naglar

Kategori: Fest

Idag var det dags för Pubkväll.
Stefan o jag hade bestämt sen länge att vi skulle gå, mMen nu blev det så att jag gick ensam.
Stefan kände sig inte riktigt pigg och Lisa ville inte vara själv hemma.
Jag känner mig för övrigt inte heller särskilt pigg.
Mår väl inte dåligt precis men har tusen nålar i halsen när jag sväljer.
Eller i alla fall en stor spik.

Tog en liten powernap innan det var dags att göra sig iordning.
Lagom som jag somnat in går strömmen.
Den har fortfarande inte kommit tillbaka när det är dags att börja min "make-over".
Ska jag duscha och tvätta håret utan att kunna blåsa det eller ska jag gå dit med skitigaste håret.
Det får bli det första alternativet.
Sen på med ansiktet. Jag som knappt ser i spegeln med lampan tänd.
Fick bli en liten spegel i handen vid fönstret.

Väl klar så skjutsar Stefan mig - det tackar jag för.
Min hals hade nog inte uppskattat cykelturen.
Inte så mycket folk när jag kommer dit men några välbekanta ansikten finns det att prata med.
Folket strömmar till och jag förlustar mig i baren med bl a en "Pasoa Hagen".
Får höra att färgen på drinken skär sig mot mina naglar
så nästa gång det är dags att beställa får det bli en "Isbjörn".
Den finns inte på drinklistan och jag har ingen aning om vad den innehåller men den matchar naglarna. :)



Lasse & Hua hade återuppstått för kvällen.
Jag minns dem från sena 70-talet när de spelade på Kvällskvitter i stadsparken.
Nu var det 6-7 år sedan de spelade tillsammans men takterna sitter i.
De gamla, goa låtarna som vi uppskattar.
Jag minglar runt, lyssnar på musiken och dansar lite.
Precis i lagom tid, när det börjar vara dags att ge sig, får jag skjuts med grannen A hem.
Tack A!

Nu börjar ögonen gå i kors och jag ska krypa ner i sängen bredvid Stefan.
Saknade dig stundom ikväll men får snusa på dig nu.
Älskar dig!


Kommentera inlägget här: