Carina

Sjukstuga - Systuga

Kategori: Handarbete

Nu är det inte bara sjukstuga här
utan även systuga.

Stefan tyckte att hans byxor var lite för långa.
Inte tillräckligt långa får att klippa av ovanför sömmen och sen sy ny fåll.
Jag sa att om du sprättar upp sömmarna så syr jag.
Och eftersom han gjorde det så fanns det ingen återvändo för mig.

Det är inte ofta som symaskinen är framme nuförtiden.
Jag som sydde såå mycket förr.
Minns när jag köpte den. Jag var arbetslös och ensamstående.
Efter noga övervägande kom jag fram till att jag skulle klara avbetalningarna.
Sen sydde jag och sydde för att sen sluta ungefär samtidigt som den var betald.
Men visst är den bra att ha när det behövs.

KOMMENTARER:

  • Herta säger:
    2011-06-29 | 17:18:55
    Bloggadress: http://www.hertabloggen.blogg.se.

    Ush jag måste lägga upp ett par brallor ikväll också.Har skjutit upp detta lääänge

Kommentera inlägget här: