Carina

Skruvat

Kategori: Inne



Idag kom ÄNTLIGEN gardinen i trappan upp.
Det var rätt länge sedan jag köpte den + stång.
Sen blev det lite byte av gardin däremellan.
En anledning till att det inte gjorts var att vi (Stefan) tänkt måla fönstet
innan innerfönsterna kom på pla
Men så bestämde vi att få upp det i alla fall.
När vi får lust att måla får vi plocka ner det igen.
Jag har lagt fönstervadd emellan men inte satt dit några remsor.
Dom är så tråkiga att ta bort.
Men frammåt hösten ska dom dit.

Det var lite trixande med gardinstången.
Just där jag ville sätta fästet satt det en elkabel.
Så det fick bli lite längre ut istället.
Och vad hårt det var att skruva.
Särskilt jobbigt eftersom det var svårt att räcka upp.
Jag tog fram skruvdragaren och laddade på den
men jag är verkligen sämst på att använda skruvdragare.
Lyckades förstöra en skruv helt.
Fick dra ute den för skruva gick inte.
Fanns inga spår kvar för mejseln.
Sen tog jag till hederlig handkraft igen och till slut så kom den på plats.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-06-21 | 23:21:55
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Vilken fin gardin och den passade verkligen i det fönstret, bra buskap också:)

    Har du repat en stickning? huva inte avundsjuk!

    Måste vara såå jobbigt med vallningar i den här värmen tycker att det varit nog illa att bara vara utan några sådana problem:S

    Igår var det dock lite ruggigt att krypa ned i sängen sådär att man småfrös lite tänk vad man kan uppskatta det på sommaren som man på vintern inte gillar:)

Kommentera inlägget här: