Carina

Die Brille

Kategori: Vardag



I förra veckan kämpade jag på med de nya glasögonen.
Kändes inte särskilt bra och jag var väldigt tveksam.
Gillar ju bågarna men vill ju se bra också - Inte bara se bra ut.

I tisdags ringde jag till Favoptics.
Det visade sig att jag läst fel, man fick visst klippa bort sigellet när det var progressiva glas.
Så från lunchen i i tisdags och hela onsdagen satt dom på.
Visst har det varit lite jobbigt emellanåt men går bättre och bättre.
Idag blev det dock dom gamla igen men imorgon då får dom nya en ny chans.

Leena på Favoptics var också så bussig att hon flyttade fram datumet för eventuell retur med 2 veckor
så att jag verkligen skulle få tid på mig att prova.
Och när jag tänker efter så var det nog lite jobbigt när jag bytte förra gången.
Minns att jag inte hade dom på hela dagarna.

Tror nog att dom får bli kvar.
I och med att dom inte kostar skjortan heller så känns det inte lika hårt
om jag trots allt inte blir helt nöjd med dom.

Nästa fredag ska jag till frissan och klippa mig och få i lite färg i hår och ögonbryn.
Då ska jag också försöka bli fotad med nya brillorna på.
Kommentera inlägget här: