Carina

Inte mycket

Kategori: Vardag

Igår lördag började det inne med lite plock som vanligt.
Lagom som jag var klar för att gå ut vaknade Bella
och hon ville ha sällskap med att göra en citronpaj.
Det passade ju bra eftersom vi skulle få kaffegäster senare på dagen.

Sen tog jag mig ut.
Det kliade i pyromanfingrarna.
Lite mycket snö runt och i tunnan men det ska väl smälta undan.


Jag förberedde en bras och precis innan jag sk till att tända ringer syster
och säger att dom är framme om ca en halvtimme.
Ingen idé att börja elda.
Vet att en brasa kräver mer eller mindre ständig övervakning för att leva.

Istället förbereder jag kaffet och vispar grädde till pajen.
Naturligtvis vill stadsfolket sitta ute i solen så vi dukade upp lite enkelt på uteplatsen.
Var och en fick ta med sitt fika och sätta sig ute.
Men det var inte så skönt för det hade börjat blåsa kyliga vinder.
Men vi härdade ut ett tag innan vi flyttade oss in.


När de hade åkt kände jag att jag skulle behöva röra på mig.
Fast det tar emot. har blivit så slö.
Jag tycker att Bella också behöver komma ut
och jag får med henne på en promenad.
Vi är lite skepriska till hur vägen ska vara efter snön som kom.
Men den var förvånandsvärt torr och bar så det blev den vanliga sträckan.
Till trädet och vända. Precis som det bara finns ett träd på hela vägen.

Väl hemma var det hög tid att ordna mat.
Försökte mig på Indisk mat men saknade någon krydda så det blev lite improvisation.
Smakade väl OK men inte som jag hade tänkt mig så blev lite besviken.

Sen var det en trött kväll i soffan.
Kändes nästan som om jag var på väg att bli sjuk.

Men så var det inte, idag är det som vanligt igen
och tur är väl det eftersom vi bjudit hit barnen på mat.
Har rört ihop en cheesecake nu på morgonen
och skalat potatisen som det ska bli mos av.
Tagit in lax och jordgubbar så de får tina upp.

Nu ska jag gå ut och hinner nog med en brasa innan de dyker upp.
Sen luktar jag så där lagom rökt.


Ha en härlig söndag i vårsolen alla läsare!

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-03-20 | 11:54:40
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Härligt att vårelda lite.

    Kom att täka på valborgsmässoafton när du skrev om att elda. Här är det tradition med brasor, vårsång och fyrverkerier (god mat och dricka i vänners sällskap). När jag bodde i Mölndal fanns det inte en valborsmässobrasa bara någon enstaka påskbrasa till påsk. Hur är det där ni bor?

Kommentera inlägget här: