Carina

Klar

Kategori: Vardag



Nu var Jacobs tröja klar.
Det kändes i början att det var längesen jag stickade.
Blev att ta om det lite grann ibland.
Och så när jag trodde att jag var klar och skulle sy ihop den
upptäckte jag att det blivit fel med en ärm.
Bara att göra om det igen.



Det tråkiga är att den blev lite liten.
Lite mindre än jag tänkt.
Kanske borde kolla masktätheten bättre nästa gång.
Men han kan nog ha den några gånger i alla fall innan den blir helt urväxt.
Då får han spara den till lillebror/lillasyster.

Har en mössa på gång också.
Har sickat klart men måste sy ihop den
och sen göra en en liten bolltofs.
Är inget bra på sånt men ska väl försöka få till det.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-03-30 | 20:48:38
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Fin tröja du gjort!

    Jag funderar på att sticka en baby tröja också men inget så avancerat som du gjort utan något med slätstickning och enfärgat.

  • syster säger:
    2011-04-04 | 16:45:48

    små barn växer fortare än man hinner sticka. Man får ta i lite i storlek om man ska hinna med, tro mig, jag vet.

Kommentera inlägget här: