Carina

Urusel

Kategori: Vardag

Jag vet, jag är urusel på att uppdatera.
Jsut nu känner jag mig inte särskilt bra på nånting.
Jobbet känns inget kul för tillfället.
Jag har tappat gnistan till att röra på mig.
Och mat vad det gäller både planeringen och tillagning ska vi inte prata om.
Och det där med att undvika sötsaker och annat onyttigt
har jag för tillfället helt glömt bort.


Idag är det ju fettisdag och jag har förtärt första semlan för säsongen.
Förhoppningsvis hinner jag med någon mer gång innan dom slutar sälja dom.
Jag äter helst semlan på djup tallrik med varm mjölk.
Hur vill du äta den?

Jag har fått mina glasögon också men vet inte vad jag tycker om dom.
Modellen gillar jag men slipningen har jag problem med.
Jag har ju progressiva glas och nu har jag svårt att hitta skärpan.
Kan inte minnas att det kändes så här förra gången jag bytte.
Jag har 14 dagar på mig att prova dom så jag tänker ge dom en chans.
Fast under tidien måste jag ha en lapp som hänger mellan ögonen, ner över näsan och framför munnen.
Nån gång när jag känner mig lite piggare så ska jag försöka få till en bild med dom på.



Fast livet känns lite tungt nu så finns det glädjeämnen.
Våren är verkligen på väg nu, även om det kanske tar ett tag.
Det är ljust både mornar och kvällar.
(Fast när vi åker till jobbet är det fortfarande mörkt).
Snön smälter undan sakta men säkert och dom bara fläckarna blir större och större.
Börjar längta efter när man kan ut och påta i trädgården.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-03-08 | 19:55:02
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Inget roligt humör du hamnat i, men sådant brukat ge sig efter ett tag (om det är någon tröst). Du har ätit semla dåiallafall:) det har jag med. Jag äter min helst som den är till en stor kopp kaffe, dock vill jag inte ha så mycket grädde på den, vilket gör katterna glada:)

  • mike lilltroll säger:
    2011-03-09 | 10:46:01

    Ingen kan allt men alla är vi bra på nått

    och människovärdet är ett fast värde :) så du är värd lika mycke nu som när du känner dig på topp ;)

  • syster säger:
    2011-03-09 | 20:50:14

    den här tiden är tung o jobbig. Vi har fått vår dos av vinter och innekurande och längtar ut i VÅREN!

    Gott att det finns att trösta sig med. (har nog hunnit trösta mig minst 6 ggr)

    Kramkram

  • Mary säger:
    2011-03-11 | 18:43:56
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Tänkte höra hur det är med dig!

    Hoppas du fick en del av vårsolen som sken idag.

Kommentera inlägget här: