Carina

24e bilden: En bild som gör dig glad.

Kategori: Bildutmaningen


Just nu gör våren mig glad. Det är inte ofta jag tar in blommor men idag kunde jag inte låta bli. Plockade in lite hägg, som börjar blomma över, syren som är på väg att slå ut och löjtnandshjärta som blommar för fullt. Det blev jättefint i den gamla kaffeburken av porslin. Men doften blev lite för mycket så nu står dom ute i farstun.

Var ute en sväng till bon nu på sena kvällskvisten och det var så skönt ute. Alldeles stilla och alla dofterna. Det var lite för mörkt ute för koltrasten men man kan inte alltid få allt.

Doften av hägg och koltrastens sång får mig att tänka på pappa. Han uppskattade verkligen dessa intryck och medan jag bodde hemma brukade vi gå en kvällspromenad tillsammans och ta in lite av detta. 


25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-05-13 | 18:35:18
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Håller med dig dofterna av syen och hägg på kvällarna gör en glad. Precis som skogen som doftar svamp på hösten:)

  • syster säger:
    2011-05-13 | 19:57:39

    så vackert o så flyktigt. Mellan hägg o syren tar skomakarn ledigt. hur länge blev det?

Kommentera inlägget här: