Carina

3 o 4 maj

Kategori: Vardag

På tisdagen tog jag lite sovmorgon och gick inte upp förrän vid 6
men var nära att jag kröp under täcket igen.
Snöstorm ute!

Så här såg det ut på trappen när jag gick ut.

På eftermiddagen fick jag åka till Stockholm för ett möte (därav sovmorgonen).
Tjifen berättade var jag kunde parkera men det var tji, inga platser där inte.
Det blev till att åka till Zinkensdamm och ställa mig där vi brukar stå när vi åker till el  Stockholma.
Sen blev det en rask promenad till Hornstull. Jag kom i precis rätt tid.
Hade missbedömt mötets längd och betalt alldeles för lite i parkeringavgift
men lapplisorna hade varit snälla den här gången
eller så hade dom inte varit och kollat.
(Tror nog på det sista alternativet för dom är väl skoningslösa annars?)

Strax efter 5 kunde jag åka hemmåt.
Det var inte bara jag som skulle hem den tiden men trafiken flöt på bra.
Jag tycker dock att det är lite läskigt med flera filer och mycket bilar.
Och vädret var inte det bästa, grått och regnigt.
Det tycker jag om möjligt ännu sämre om och kombinationen där blir ju nästan läskig.

Hemma vid 7 och bara att packa ihop för jympaavslutning.
Vi körde 15 min work-out och sen 3 låtar sing-a-long.
Att jympa och försöka sjunga samtidigt tar på krafterna.
Sen fikade vi frukt, juice och chokladbollar.
Jag blev avtackad för terminen med blomma och paket.
Vad som var i paketet får ni se på nästa bild i bildutmaningen.

Idag onsdag var det ingen sovmorgon inte.
Upp o hoppa vid halv 5.
Och idag var det om möjligt ännu värre väder.

Så här såg det ut utanför fönstret.

Lite lugnare på jobbet idag.
Tog en långlunch och gick upp på stan eftersom jag kände mig shoppingsugen
men kom tillbaka utan en enda liten påse.

Efter jobbet åkte vi förbi Sagers möbler för att titta runt lite.
Men det fanns ingenting som var direkt lockande.
Jo, dom hade en fin matsalsgrupp men bord, 8 stolar och vitrin skulle gå loss på sådär 28.000:-
och det är inget som vi bara hostar upp.

Hemma har jag tagit det lugnt.
Blev en stund i soffan med "Himmelbå" och stickning.
Sen har jag lagat mat men slapp diska.
Nu ska jag fortsätta i soffan med den där Arga Snickaren och stickningen.

Kommentera inlägget här: