Carina

Blomma för dagen

Kategori: Vardag

En liten uppdatering innan jag kryper under täcket.

Idag hade dom lovat bättre väder, vädergubbarna (och tjejerna).
Det kändes väl så där imorse.
Jo solen sken och det var inte så kallt men OJ vad det blåste.
Tycker att det är väldigt sällan dom pratar om blåst i väderleksprogoserna.
Det är mest graden av molnighet och temperatur som avhandlas.

På lunchen blåste det inte lika mycket och jag tog en sväng till bl a garnaffären.
Köpte garn och en ergonomisk virknål så nu är det shorts på G.
Nej det är inte jag som ska ha dem utan Bella.
Hon har sagt att dom får gärna bli klara i sommar så det är bäst att ligga i.

Det finns en fördel med att börja 5.30.
Man slutar 14.30.
Nu blev klockan 4 ändå innan vi var hemma.
Blev en sväng in på affären för att köpa mjölk
och så Bettna bibliotek för att lämna ljudböcker och låna nya.
Tänkte ha lite på hårddiscen till sommaren.

Väl hemma igen blev det kaffe på uteplatsen.
Här hemma blåste det knappast alls.
Gud vad gott det var i solen.
Virkade några varv också.

Stefan och hyresvärden meckade med utevattnet.
Vi har haft jättedåligt tryck.
Det visade sig att det satt en sten i kranen.
I ren glädje över att det fungerade tvättade Stefan av bilen.

Under tiden roade Bella och jag oss med annat.
Matade den nyplanterade rabarbern med koskit.
Planterade ner min Blomman för dagen mot planket.
Nu får det inte bli någon frost.
Och så lagade vi mat, jättegod thaigryta med kyckling och ris till.

Blev en kvällspromenad men jag kände mig helt slut i framförallt ryggen.
Nu har jag kört maskinen genom håret på Stefan.
Sa att idag kostade det en ryggmassage plus lite smörj med Tigerbalsam på skuldrorna.
Tror han börjar bli klar för det så nu intar jag magläge.

Sov gott!


Ja tack, så tätt mellan blommorna vill jag också ha
.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-05-30 | 23:30:12
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Ja det där med blåst glömmer dom. Sol här också men blåste så jag höll på att välta i vindbyarna med cykeln när jag susade nedför backarna till jobbet.

Kommentera inlägget här: