Carina

En elefant?

Kategori: Vardag

Nu i helgen är det premiär på Ändebols Gård.
Ni som hängt med i min blogg vet att det är stället där vi brukar handla
ekologiska gurkor och tomater + lite annat smått o gott.
Då startar alltid säsongen med Rabarberfestivalen.
Bella, Lisa och Jimmy följde med och vi gick tipspromenaden.
Eftersom vi ju är experter på rabarber och ekologisk odling förväntar vi oss att vinna en varukorg.
När vi traskade runt i fårhagen och klurade ut rätta svaren så hårde vi ett råmande
eller var det ett trumpetande?
Lisa gissade på att det var en elefant.
Men nej, det var nog tjuren som var lite sällskapssjuk.


och här står du och tjurar

Efter tipspromenad botaniserade jag lite bland rabarberna.
Skulle gärna vilja ha rabarber, det är lite som en skam att ha en stor trädgård och inga rabarber.
Men varför måste det finnas sjuttioelva olika sorter, jag vill ju bara ha rabarber.
Lyssnade av lite om de olika sorterna och bestämde mig för en tidig sort.
Men köpte ingen, visste ju inte var jag skulle gräva ner den.
Fick också höra att rabarber hade lite krav på jord och omvårdnad.

Handlade med gurka, några raberberstänger till paj och körsbärstomater hem.
Några andra tomater fanns inte eftersom de inte hade mognat.

Väl hemma igen hade vi en skön eftermiddag i trädgården.
Det var solning, kubb, biltvätt och ogräsrens som gällde innan det var dags att tända grillen.
Grillat är mums, synd bara att vinet var slut men vatten är ju också gott.


alla ktiviteter på samma bild

Kommentera inlägget här: