Carina

Gone, baby, gone

Kategori: Läst o lyssnat

Idag är det tätt mellan regnskurarna och det blir därför ignen lunchpromenad.
Istället passar jag på att berätta om vad som gått i mion iPod sista tiden.



Dorchester i Boston är inget ställe för de oskyldiga, de unga, de förs varslösa eller de renhjärtade. Det är ett område med splittrade familj er, cyniska snutar, utflippade kåkfarare - och en apatisk mor som ser sig själv på kvällsnyheterna på teve medan hennes försvunna fyraåriga dotter försvinner allt längre bort, som om hon aldrig existerat. Priva tdeckarna Patrick Kenzie och Angela Gennaro vill inte ta hand om det h är fallet. Men efter vädjanden från barnets släktingar drar de igång e fterforskningar och sätter allt på spel - sitt förhållande, sin mental a hälsa, till och med sina liv - för att finna den saknade flickan.

Fick låna den här boken av min syster men den föll mig inte riktigt i smaken.
Vet inte om det var för att jag lyssnade lite okoncentrerat och det drog ut på tiden.
Eller om det var justför att jag inte gilade den som det blev långdraget.
Kändes som det var alldeles för mycket omskrivningar emellanåt och nästa stund så gick det i 210.
Nja, ger den betyget 2/5 

Kommentera inlägget här: