Carina

Helgen i sammandrag

Kategori: Vardag

På lördagen gjorde Stefan och jag en liten utflykt.
Först stannade vi till vid Loppisen vid Dämbol.
Har inte varit där nån gång tidigare och var nyfikna vad det kunde vara.
Otroligt hur mycket grejer det finns.
Undrar om det finns köpare till allt.
Ja jag gjorde i alla fall ett par vanvettaffärer.
Ett litet träpussel med ett lamm för en 10:a
och en porslinsburk som det står Bruna bönor på, för 1:-.

Nästa stopp var vid Ingvaldstorp där jag köpte några nya plantor.
Ett par Astilbe att plantera mot en norrvägg
och sen några små att ha i zinkbaljan.
Påskliljorna såg inte så roliga ut längre.



Sen till målet för resan - Lissnäs.
Här har varit ett kalkbrott/kalkbruk som lades ner i början på 60-talet.
Det finns lite rester kvar av byggnaderna och framförallt gruvhålet som nu är fyllt med vatten.
Vet att en del åker hit och badar sommartid
men jag tycker att det är alldeles för brant att både ta sig i och ur vattnet.
Men det är ett vackert ställe och det blir ett speciellt ljus i vattnet.



Väl hemma igen så flyttade jag på några plantor och grävde ner dom nya.
Bella planterade om i baljan och Stefan, ja vad gjorde han?
Jo just ja han klippte ju det sista av gräset, det som inte blev gjort på fredagen.

Söndagen har gått åt till att ta det lugnt + fixa en del.
Jag har lyckats tvätta och göra iordning ett par fönster till.
Nu är det inte många kvar.
Och Stefan har dragit in den nya antennsladden så nu har vi TV igen.
Eller vi har ju haft TV hela tiden med bordsantennen och det har funkat riktigt bra
men den gillar inte att det SMS:as och det görs det emellanåt.
Har också tittat på film.
Drygt första hälften av "Mannen från Mallorca" med Stefan
och hela "The last song" med Bella.
Har också stickat klart framstycket på pippitröjan så nu blir det att börja med ärmarna.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: