Carina

Loppis mm

Kategori: Vardag

Idag for jag iväg på loppis i Broby.
Vädret var ruggigt och kyligt och jag tyckte det var förre säljare
och färre besökare än vad det brukar vara.
Innan jag åkte iväg fick jag höra:
Tänk på att det redan är fullt överallt.
Och när du håller något i handen ska du fråga dig själv
- Vad ska du med den till?
Det blev bara saker till Jacob, kläder och leksaker.
Och lakan, men det visste jag inte när jag köpte det.
Köpte en kasse med kläder för 60:- och i botten låg det lakan också.
Återkommer med bilder.

Sen var det hem och skjutsa Bella till tåget i Flen.
Hon skulle till E-tuna och Springpride.
Hoppas vädret håller sig nådigt för tåget hem går inte förrän vid 10 i morgon förmiddag
och hon har ingenstans att ta vägen inatt.
Köpte med mig ett par bakelser hem till mig och Stefan.

Efter fikat tog jag en promenad på dryga timmen
och följde upp det med 15 minuters Workout.
Körde hopp o skuttvarianten idag.
Kan säga att jag blev rejält svettig,
tror att det var fuktigt i luften.

Just ja, på väg från loppisen tog jag vägen om trädgården och Ändebols Gård.
Blev ett par mörkröda Pelargoner till köksfönstert
och en rabarberplanta som nu väntar på att bli nergrävd.

Nu på kvällen har vi umgåtts med mycket samtal över en laxgratäng.
Passar på att göra potatismos innan färskpotatisen tar över.
Nu är vi sociala med varandra - har riggat datorerna bredvid varandra i soffan.

Och jo, jag vet att jag är tråkig men skippar bilderna.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-05-29 | 20:27:33
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Haha..känner igen det där med sociala med varann fast man gör saker själv. Ofta sitter vi i samma rum och pratar medans en sitter vid datorn och den andra tittar på tv eller så virkar eller syr jag när mannen surfar:)



    SV. tror det kan bli bra med en resårtråd då återtar shortsen formen igen när Bella suttit annars kan det kaske vara risk att om hon sitter länge och är varm att shortsen drar ut sig och tappar formen.

Kommentera inlägget här: