Carina

Mellan skurarna

Kategori: Motion

Typiskt väder idag.
Lagom som det är dags för lunch så börjar det regna.
Jo, man kan gå ut i regn också men jag tycker inte det är så mysigt
att gå på lunchpromenad för att sedan sitta i våta byxor och jobba.
Blev att sitta inne istället och lagom som rasten är slut, vad händer då?
Jo solen lyser så fint.

Idag var jag riktigt sugen att röra på mig.
Har inte blivit något ordentligt på 2 veckor då jympan slutade.
Tanken är att göra något annat på tisdagarna för att inte försoffa mig helt
men som sagt var, förra veckan drabbades jag av latmasken.
Idag kom lusten att jogga över mig. Jag måste ha ätit nåt olämpligt.
Men som jag sa i bilen på väg hem, det kan ju hända att anfallet går över.

Nu blev det ingen joggingrunda men en promenad med efterföljande work-out (15 min).
Den här gången var det säsongspremiär för stavarna.
Blir ett lite annat tempo då men nu blev det inte så snabbt ändå
eftersom vi gav oss ut strax efter maten och fick känna på håll.
Och vi klarade oss från regn fast man kunde se att det regnade bortöver.



Gick i mina nya skor som jag köpte förra veckan.
Behöver gå in dom ordentligt så att vi är riktiga kompisar när det är dags att bestiga alptopparna.
Det känns inte som det är någon risk för skoskav men dom trycker lite på stortånageln som pekar lite uppåt.
Får se till att den inte blir för lång.
Det är väl typ nageltrång, liktorn och hälsporre som oroar mig mest.
Om man drabbas av något sådant så blir det ju väldigt oskönt att gå.
Men hoppas klara mig utan sådana otrevligheter.
Får se till att sköta om mina fötter och vader nu.
Kommentera inlägget här: