Carina

Nattligt besök

Kategori: Vardag

Inatt hade vi en objuden gäst.
Stefan nämnde vid ett tillfälle att katterna bråkade
men jag sov antagligen så djupt så jag hörde inget.
Men senare på natten vaknade vi båda av ett "ylande".
Siri satt på köksbordet med blicken mot hallen.
Vi gick runt i alla rum men kunde inte se någon annan katt
(förutom Molly då som var i vårat sovrum).
Däremot hittade vi en annan överrasknig i hallen som jag återkommer om längre ner.
Vi gick och la oss igen men hade båda lite svårt att somna.
Precis lagom som jag hade slumrat in så var det kattbråk igen.
Och visst var det som vi trodde, Torsten var i huset.
Ja nu vet vi ju inte om han heter Torsten men det är vad vi kallar honom.
En katt som brukar stryka omkring här.
Han har halsband och vi tror han kommer från gården på andra sidan stora vägen.
Han hade tagit sig in genom kattluckan
men eftersom vi har den låst för utgång på nätterna så kom han inte ut.
Det gillades inte av Siri.
Nåväl, Stefan gick upp och öppnade dörren så kunde han springa ut.
Sen sov i alla fall jag gott.

Nu ska jag ha lite frukost för att sen åka iväg på loppis.
Inte för att jag ska handla nåt, jo kanske några blomplantor och kakor,
men det är kul att titta.
Hade tänkt att jag skulle vara med och sälja men insåg att tiden räckte inte till.

Överrasknigen i hallen: Kattbajs utanför toadörren.
Men dörren var stängd, och kattlådan står där inne,
så det var förlåtligt.
Men GUD vad det luktar.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-05-28 | 21:32:24
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Läskigt att hitta bajs i hallen, tur att du inte trampade i det. Jag har slängt mina strumpor en gång:)

    Blev det några loppisfynd?

Kommentera inlägget här: