Carina

Lååång promenad

Kategori: Vardag

Idag fortsatte arbetet med växtligheten.
Har försökt få bort sådant som inte borde växa alls,
i alla fall inte i mina planteringar.
Andra arter är avsedda att växa där men inte hur mycket som helst.
Och så finns det det som borde växa men som inte riktigt vill.
Dessutomhar jag sett ut en plats till rabarbern
så nästa gång jag är till Ändebols Gård så ska jag inhandla en rabarberplanta.

Tusan vad det blåste idag.
Var ganska oskönt i trädgården så vi tog en promenad i skogen.
En ganska rejäl sådan.
Var borta i nästan 2 timmar och höll ett skapligt tempo hela tiden.
Nu känner jag mig alldeles slut och tänker inte göra nåt mer idag.
Stefan är igång och tvättar bilen
(vi har äntligen en fungerande högtryckstvätt).
Meningen var att jag också skulle tvätta en bil men det får vara till en annan dag.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-05-22 | 22:54:37
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Skogspromenader är dom bästa promenaderna:)

    Vi köpte rabarber förra året och grävde ned på fars gård. Körde på tillgång och bra pris så det blev viktoria och jag har ingen aning om vad det är för sort men snart får vi nog smaka verkar bli lite så det räcker till en paj. Vet inte hur hårt man vågar beskära dem första året?

    Kul bild, den förra också ni verkar kunna släppa lös i er familj:)

    Själv har jag inte en aning om vad jag ska ta för bild när jag kommer dit i utmaningen.

Kommentera inlägget här: