Carina

12.00 hos Lena och kvällspyssel

Kategori: Vardag

Idag var det nästan som halv 8 hos mig.
Lena på jobbet har flyttat och idag bjöd hon på lunch i sitt nya bo.
Klockan 12 kom vi dit och fick en drink medan vi minglade runt och gick husesyn
och hon la sista handen på maten.
Sen fanns det 2 rätter att välja på och det hela avslutade med
kaffe, kaka och creme brule.
Oj vad gott det var och vad mätta vi blev.
Men vi skippade att dela ut poäng.
Ett mycket trevlig initiativ.

Tillbaka på jobbet så ritade jag vidare
för att avsluta med att plocka fram fönsterstjärnorna och boka julbord.
Kanske var det detta pyssel som fick mig att få inspiration att fortsätta hemma.
Plus att det verkligen är hög tid.
Förra veckan köpte jag gardiner och lite annat när jag passerade IKEA.
Och fast gardinlängderna var i princip färdiga så var det ändå lite fix med dom.
Dom skulle sys om upptill eftersom det inte passar med sådanan hankar som det var på dom.
Sen fållas, visserligen med fållband men ändå lite pyssel
och så sydda jag omtag av det som blev över.


Ett smakprov

Allt tog mer tid än jag tänkt mig
eller så var det så att klockan var mer än jag trodde när jag började.
Har tänkt att få till en soffdyna ocks (äntligen)
och sen är jag riktigt sugen på att adventspynta hemma.
I alla fall i köket.
Kommentera inlägget här: